Van Kapiti Island naar Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Kapiti Island naar Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Kapiti Island naar Ohakune

05 April 2018 | Nieuw Zeeland, Ohakune

5 april 2018

Na een summiere wasbeurt en een ontbijtbuffet hebben we om kwart over 9 afscheid genomen van onze Maori gids en kokkin en zijn we weer bij Rodney op de boot gestapt om terug te varen naar het vasteland. We zullen jullie deze keer niet onthouden waarom we nou de hele vakantie dat domme blauw/wit gestreepte tafelkleed aan het meeslepen zijn. Ons werd in Nederland al geadviseerd onze bagage af te dekken als die onbeheerd in de auto zat op een parkeerplaats zoals de afgelopen nacht het geval was. Dat hadden we eigenlijk ook bedacht voor de Doubtful Sound cruise, maar toen stond onze auto nog bij de B&B.
Vanuit Paraparaumu onder een strakblauwe hemel en 22 graden State Highway 1 opgestuurd naar het noorden, door een schitterende omgeving, om drie uur later aan te komen bij de River Lodge in Ohakune, een plaatsje dicht bij de 2800 meter hoge berg Ruapehu in het Tongariro National Park. We werden dolenthousiast ontvangen door twee katten en de eigenaar Daniel, die dankzij zijn Zwitserse afkomst tamelijk moeizaam Engels spreekt en wij verrekken het om Duits tegen hem te praten. We kregen een wederom schitterend chalet toegewezen, geheel uit hout opgetrokken, met veel ruimte en comfort zoals wij dat graag zien. Het is net of we in een Zwitserse koekoeksklok bivakkeren.... Het uitzicht over landerijen naar de hoge berg voor en de Mangawhero rivier 20 meter achter ons huis is werkelijk prachtig. Hadden we al verteld dat er ook een hottub naast het chalet staat? We gaan ons hier waarschijnlijk heel erg thuis voelen.

• 05 April 2018 - 17:38

Tim:

Zo te zien genieten jullie voluit.
    Mooie foto's en filmpjes!
    Geniet nog van het prachtige weer en het geweldige land.
    Groetjes uit een zonnig Nederland !

• 06 April 2018 - 17:13

Missbucket "de Rollende Reporter":

Iek iew met een wattenstaafje gereinigd tussen de naden, een sok gewassen, autospiegel schoongemaakt......of een plons water tegen het gezicht wat wordt hier bedoeld met summiere wasbeurt....wij zullen het nooit weten..!!!

Maar dat is ook niet belangrijk want het volgende avontuur zit alweer in de pen.
    Lekker op tijd werd er goed afscheid genomen om zonder gezichtsverlies....gezien de tattoo...hartelijk dankend bij Rodney op de boot te stappen en dat zal me wel weer een klunen geweest zijn maar gelukkig was land in zicht.

Hahahahaaaa....zoiets doms heb ik nog nooit beleefd, je had er net zo goed een poster kunnen hangen...hier ligt het spul zo opzichtig. Als je iets wil verstoppen dan doe je dat onopgemerkt en niet met ons prachtig azuurblauw/wit gestreept tafelkleedje....het woord zegt het al....tafelkleedje dus geen afdek kleedje nee opdek kleedje.....compris...!!!!
    Maar eind goed al goed en het was uiteraard afschuwelijk geweest als ze al die camping toei hadden gejat...!!!

Onder het genot van het zonnetje aan een strakblauwe lucht rijdend op de State Higway 1....oh dan knijpen mijn tenen bij elkaar daar dromen wij Hollanders van alhoewel het hier in het weekend ook rond de 20gr wordt but who cares....!!!

Nou dan krijgen we nu een lesje ego......2 poezen en een in Zwitserland geboren slecht Engels sprekende Duitser.....dan krijg je het prachtigste wat die man bezit met een hoog Swartzwalder Kirsch gehalte en dan nog verrekken om hem qua taal een beetje tegemoet te komen maar nee het stel heeft nog vakantie en wil zich absoluut niet inspannen...toch een min puntje maar goed ik oordeel niet...!!!

Mijlenver gevlogen...gereden en gewandeld om dan blij te zijn met een teiltje warm water wat je thuis ook hebt.....ons opa draait zich om in zijn graf............!!!!
    Ja en dan nog niet tevreden want het stel zal zich waarschijnlijk thuis gaan voelen....nou we gaan het beleven op bladzijde 2.....hmmm....!!!!

Wordt vervolgd.....

Missbucket de rollende reporter xxx