Van Cody naar Buffalo - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Cody naar Buffalo - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Cody naar Buffalo

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Buffalo

Het is ons gelukt om foto's bij het vorige reisverslag naar Cody te zetten, met op verzoek wat extra watervallen.

Met een ontbijtje in de stralende zon zijn we de dag begonnen en na het uitchecken nog even naar de naastgelegen Old Trail Town met zijn historische panden. Buffalo Bill heeft daar de eerste nederzetting willen stichten, maar door de aanleg van de dam van het Buffalo Bill reservoir is het stadje Cody iets verder naar het oosten gesticht. Op deze oorspronkelijke plek staat nu het openluchtmuseum, waarvan de buitenkant niet helemaal authentiek is, maar alles wat erin staat wel. Wij liepen daar een echtpaar uit Londen tegen het lijf, wat behoorlijk pijn deed.... De man raadde ons aan als we naar Buffalo reden om highway 16 te nemen, want die zou erg mooi moeten zijn. Wij hadden zelf een wat noordelijker langzame route in gedachten, maar zijn toch voor zijn advies gezwicht. Engeland schijnt een Brexit referendum te houden volgende week, waar zij tegen wilden stemmen en hebben kennissen daarvoor hun volmacht gegeven. Ze willen maar wat graag bij de Europese Unie blijven.
Na bezichtiging van dit leuke museum zijn we over highway 16 richting Buffalo vertrokken en kwamen aanvankelijk door enorme weidse gebieden, maar zogauw we in het Bighorn National Forest kwamen waren we weer omgeven door prachtige rotsformaties en snelstromende riviertjes. De weg leidde ons over passen met stijgingspercentages tot 8%, maar dichtbij Buffalo werden we plotseling gewaarschuwd met enorme borden voor scherpe bochten en vangnetten voor op hol geslagen trucks. Toen we bij de bochten aankwamen werd geadviseerd er met 50 mijl, zo'n 80 km per uur, doorheen te rijden en dat geldt ook voor vrachtwagens. Wij snapten al die waarschuwingen even niet meer. De associatie met de enorm smalle wegen in Grand Teton, waar je ook zonder te steken op kon keren, kwam weer even bovendrijven.
Even later kwamen we aan bij de Buffalo Inn in Buffalo (hoe creatief) waar Bart zich vooral verheugde op de extra lange bedden waarmee ze adverteren. Wat schetste onze verbazing, want toen Bart tegen het hoofdeinde aan ging liggen staken zijn voeten nog 10 cm uit. Ze hadden beter kunnen adverteren met extra korte bedden.... Zo kort hebben we ze in onze vakantie nog niet meegemaakt. Het zal wel een nieuw soort Amerikaanse humor zijn.....
Ook humoristisch was dat ons door de receptionist was aangeraden om te gaan dineren bij het Steakhouse tegenover het hotel. Wij daar rond een uur of 6 rammelend van de honger naar toe om tot de ontdekking te komen dat ze 's maandags zijn gesloten. En laat het vandaag nou net maandag zijn..... Dus maar een steakhouse een stukje verder opgezocht, dat wel open was en daar, zoals je zult verwachten in een steakhouse, een kip- en een zalmgerecht besteld. We zaten er te bluemouthen from the cold, dus hebben we met de menukaart de ventilatie-opening op de grond afgedekt. Die moest nog verzwaard worden met Els haar tas anders waaide de kaart nog weg ook. Toen men vroeg hoe het eten gesmaakt had antwoordde Bart "surprisingly good". Dat moest hij even uitleggen, want de eigenaresse vroeg pinnig "how do you mean, surprisingly"?. Hij lulde zich eruit met "I did'nt expect eating fish this good in a steakhouse" en hij kwam er nog mee weg ook.... We namen als gezamenlijk dessert een crimineel lekkere chocolate tuxido cake, niet te zoet en lekker pure chocolade. We hebben als straf voor dit toetje nog een extra rondje rond het hotel gelopen....
Morgen rijden we verder naar Keystone in de buurt van Mount Rushmore. Eens kijken of we daar nog cops kunnen spotten (comedy capers).

  • 14 Juni 2016 - 11:31

    Missbucket:

    Knap staaltje werk om de juiste foto's bij het juiste verslag te krijgen dan bende unne goeie en dan wat voor foto's nondeknetter wat is het daar toch indrukwekkend mooi en wat een schitterende foto's waarvoor veel dank. Jullie hadden me wel even kunnen waarschuwen dan had ik mijn poncho aangedaan bij het bekijken van dit natuur geweld....nou ben ik zeikes nat....je voelt gewoon de damp van het beeld spatten hier word ik heeeel blij van. Ik vond die muurschildering in de badkamer wel heel erg uniek goed bedacht en grappig.

    Kijk en dan lees je.....met het ontbijtje in de stralende zon....ja wrijf het maar lekker in half Nederland overstoomt...hmmm..!!! Maar weer een dag zonder strubbelingen is toch mooi meegenomen.

    En dan die ouwe meuk daar moet je van houden of de tijd heeft stil gestaan in dit land van uitersten. Wat ik wel heel uniek vind is dat daar dan ook indianen spullen liggen onlosmakelijk met elkaar verbonden wat een historie hé..en ons overgroot ver overgroot opoe was er bij legendarisch..!!

    Heee matje gu moet wel uitkijken als je ergens loopt.....bump inn the English maar nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig of ze nu gelijk hadden was het een goed advies....dit blijft je je hele leven achterna lopen want wat als je je eigen gekozen pad had bereden wat was je dan tegen gekomen.!! Ik zou terug rijden en alsnog die weg rijden dan weet je het ook zeker...ik hoor Bart al denken ja ik ben me daar een beetje gek who cares en gelijk heefttie.?????
    Wordt voor die Engelsen wel heel spannend....wordt het een Brexit of ah ah ah Stayin alive....stayin alive hivehive..!!! We gaan het beleven.

    Dan staat het volgend avontuur weer klaar en met ingehouden adem lees ik weer over die gevaarlijke wegen en met mijn handen voor mijn ogen en een kleine opening lees ik verder mijn hart bonst in mijn keel dit moet stoppen want ik pies in mijn broek van de skrik de volgende verslagen lees ik er gewoon overheen....punt. Ik ken dat niet aan hoor met zo'n knoop in de buik zie ik dat dan ook voor me maar als ik dan zie en lees dat jullie veilig in het huisje van de dwergen zijn aangekomen dan slaak ik een weer een zucht van verlichting...pff willen jullie dat aub nooit meer doen in ben nog aan het genezen....en dat gaat me toch goed hahahahaa..!!!
    Het is toch altijd wat met het lichaam....dan zijn we te lang vervolgens te kort of waarschijnlijk te dik of graatmager...pfff tja gu mot ut er maar mee doen tis nie anders....maar lastig is dit wel zeg, tja en je zaagt ook niet zomaar 10 cm benen af en je kan ook geen 10 cm aan het bed breien...wat een dilemma's zeg.!!

    Echt by far vind ik het aller grappigst die Steakhouses daar waar je overheerlijke vis en kip kunt eten...die hebben toch echt een klap van de molen gehad maar ja lekker was het schreven jullie zelfs overheerlijk dus daar hebben we het dan maar niet meer over.
    Diamonds are a girl's best friend maar chocolade maakt bij ons vrouwen een stofje in de hersens los waar wij heeeel blij en gelukkig van worden dus Bart een kruiwagen Tony's Chocolonely in de achterklep en je hebt er geen kind aan....dit neigt naar kleineren en een vleugje discrimineren tja dat krijg je als iets crimineel lekker is het geluk springt van je scherm en jahaaa dat gaat op de heupen zitten en ik vraag me echt terdege af of een rondje wel genoeg is maar volgens de spiegeloog moet je jezelf niet straffen...nee je moet het je toestaan dat is beter voor je ontplooing....rot op zeg tis gewoon lekker punt uit mi da gezever.!! Oei ik schiet door..
    Nou lieverds nog even een tijdsbesparende tip.....zoek niet naar de cops.....die zit achter het stuur..!!!
    Je hebt er een dagtaak aan dit te lezen....kussie van sussie xxx

    Wordt vervolgd.....



  • 14 Juni 2016 - 14:59

    Rob En Leida:

    Missbucket heeft helemaal gelijk. Nu weten we nog niet of jullie er goed aan hebben gedaan om de geadviseerde route te nemen of niet.. Die bedden Bart, daar heb ik nooit last van met mijn 1 meter vijftig. Toch handig !!!! Zit je lekker in een restaurant is het steenkoud. Wel een goede oplossing gevonden.
    Bijna nog woorden met de eigenaresse, maar dat goed. De belgen hebben gisteren verloren van italie met 2_0.. jammer hoor...Op naar keystone , yohoo!!!! P.s rustig aan op de smalle weggetjes hoor.
    rob en leida

  • 16 Juni 2016 - 23:10

    Marga Van Lanen:

    Ik zit me iedere keer te vergapen aan de prachtige foto's ! Die watervallen, de natuur. En dan de foto's van vandaag, Echt de tijd heeft daar stil gestaan, geweldig wat mooi !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Els

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 68687

Voorgaande reizen:

27 November 2019 - 02 December 2019

F1 reis Dubai/ Abu Dhabi

01 September 2019 - 21 September 2019

Kreta 2019

05 Maart 2018 - 23 April 2018

Nieuw Zeeland

21 Mei 2017 - 04 Juni 2017

IJsland

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

MidWest USA

16 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Schotland 2015

13 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Rondje Florida

Landen bezocht: