Van Punakaiki naar Mapua - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Punakaiki naar Mapua - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Punakaiki naar Mapua

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

26 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Mapua

26 maart 2018

Vanmorgen heeft onze Duitse gastheer Peter het ontbijt verzorgd en het zag er eerlijk gezegd beter uit dan toen Theresa het deed. Vele soorten fruit, kaas, vlees en yoghurts vulden de tafel zodat we er zelf nauwelijks nog bij konden. Na een amusant gesprek met onze Australische tafelgenoten en gastheer zijn we, je gelooft het niet, weer in de stralende zon met 18 graden vertrokken naar ons volgend adres. Een kleine detour gemaakt naar de zeehondenkolonie bij Cape Foulwind, waarbij we onderweg maar tenauwernood de voor onze auto langsrennende Weka's konden ontwijken. Weka's zijn loopvogels, ongeveer de grootte van een fazant, maar dan zonder vleugels. Ze zijn zo nieuwsgierig en mak dat ze graag uit je hand komen eten. In de zeehondenkolonie kon je zien hoe de jonge zeehonden in een afgescheiden poeltje zwemles kregen van moeder. Ze sprongen en dartelden over elkaar heen en af en toe dook er een van de hoge duikplank.
Onze route over dit deel van de highway 6, de Buller Gorge Road, vervolgd en we begrijpen dat deze route is uitgeroepen tot een van de mooiste routes van Nieuw Zeeland, net als de kustroute tussen Punakaiki en Westport. Samen met de Motueka Valley Road hebben we de tot nu toe mooiste wegen gereden van onze vakantie. Wat ook opviel waren de vele "road works", waarbij de stop- en go-borden handmatig worden bediend door mensen met walkie-talkies en we moesten zelfs een keer achter een "follow me" tractor aankachelen. Het bordjespersoneel is uitzonderlijk vriendelijk, want ze zwaaien naar elke automobilist.
We hebben ook zowaar de allereerste politie-auto zien staan langs de kant van de weg. Daar schijnen ze er dus niet zoveel van te hebben. Veel controles zullen ze dan ook niet uitvoeren. Je mag hier overal 100 rijden, ook op punten waar het absoluut niet kan.
De grasheuvels in de Motueka Valley zijn zo groen dat dit wel de opnamelocatie van de Teletubbies moet zijn geweest. Onze zonnebrillen konden de felheid nauwelijks verwerken. Daar legt ons blauw/witte tafelkleed het volledig bij af.
Ons logeeradres voor de komende 4 dagen is weer een prachtige cottage in een wijngaard met uitzicht op een uitloper van de Tasman Baai. Ons incasseringsvermogen wordt weer zwaar op de proef gesteld, zeker nu het ook nog 23 graden was en we voor de eerste keer de korte broek uit de koffer hebben gehaald. Bart kon niet wachten zijn tl-buis-witte benen aan de wereld te tonen. In een prachtig gelegen restaurant in Mapua, de Apple Shed, hebben we vanavond gegeten, met uitzicht op een jachthaventje bij ondergaande zon. Wat een ellende allemaal.....

  • 26 Maart 2018 - 12:03

    Missbucket De Rollende Reporter:

    Hoe gaaf zou dat zijn ...mijn eigen fanclub en moet ik dan ook handtekeningen en zo uitdelen en mag ik op feestjes en partijtjes een selebbertie zijn wow gaaf.....maar dan moeten zullie wel blijven schrijven want het is en blijft een kat en muisspel...!!! Zo zie je maar weer dat als je open en eerlijk bent dat veel oplevert en mijn cursus zelfreflectie voor Dummy's heeft ook zijn uitwerking gehad. Blij en opgelucht las ik de reacties en hee wat is er mooier dan iemand een glimlach op het gezicht te toveren en jullie te vermaken dus huppakee aan de slag en uitpakken maar...yehyehe....grenzen zoeken is voor mij altijd al lastig geweest meestal ga ik eroverheen maar dat is zo leuk. Groetjes van de Ghostwriter en geïnspireerd by het blauw/witte tafelkleedje .

    Absoluut my kind of people daar zou ik vrienden mee kunnen worden want de gevleugelde Helmondse uitspraak is: Het hoeft niet lekker te zin as ut mar veul is....!!!
    Wat ik me wel afvraag is of het normaal is bij jullie dat je op tafel je ontbijt nuttigt...wij moesten altijd op een stoel aan tafel zitten maar hee iedere gek zijn gebrek.
    Na een amusant gesprek.....'s morgens vroeg mens waar haal je de moed vandaan heb jij geen opstart problemen.....we zullen het nooit weten..!!!
    En dan die lichtelijke valse slangen ondertoon.....je gelooft het niet maar......ja natuurlijk geloof ik dat wel maar of wij dat leuk vinden....nee dat vinden wij heel bijzonder.......

    De foto's geven maar weer eens duidelijk weer in wat glimmende gladiolen jaloersmakende omgeving jullie verblijven en ik zag die knappe Landlord die er maar wat bij hing maar ja met zo'n uitzicht ging ik ook niet haasten....maar eerlijk wat is dit een sprookjesachtige prachtige plek zowel s'avonds als overdag en daar 4 dagen verblijven is geen straf.....wij leven met jullie mee.....hmmm...!!!

    Oh wow een zeehondenkolonie....is Lenie het Hart naar New Zeeland verhuist met haar cape tegen vuile wind.
    Ja ik zag op de foto zo'n Weka ik dacht nog dit is een uit de luit gewassen huismus maar je vakantie kan dan toch echt niet meer stuk als je een makke uit de hand etende Wega ontmoet dan raak ik ontroerd want zo blijkt dat het geluk toch geen vleugels hoeft te hebben werkelijk een top ervaring dit en dan in combi met zeehonden, strandvlooien en kleikevertjes het lijkt zowaar op een Insecten Safari.....we zullen het nooit weten...!!!
    Echt....je haalt er dan toch weer de angel uit zo'n verhaal als je schrijft....ze buitelde over elkaar heen en zelf een van de hoge duikplank.....wa denkte gy nou da ik gek ben...da ken toch nie....kijk als je nou skreef..... er zat er zelfs een op een jetski....ja dan had ik het wel gelooft maar toch nie van een duikplan zotteke toch het zal wel aan mij liggen maar het wordt steeds gekker......Ik hou daarvan.....!!!!

    Oh jij bedoelt die klaar-overs met lopende praatmesjienne... ja knap hé en dat daar dan geen ongelukken van komen is een wonder want hier kreeg je een dikke vette boete je mag nie bellen tijdens het werk....hmmm...!!! De New Zeelanders staan bekend om hun gastvrijheid en dat zie je dan in deze mensen terug met heel idyllisch een politie auto en je eigen racebaan daar zou Max jaloers op zijn maar ik wil me nergens mee bemoeien en puur eigenbelang....maar probeer 100 te rijden waar het kan want ik wil jullie niet missen dus rechte weg geen tegenliggers zonder overstekende Wega's en zo... wat is het leven dan toch goed en ben en voel je je een dankbaar mens....toch....!!!

    Nou dat moet wel een licht flits geweest zijn zeg....weet je zeker dat het geen mirage was of zo of een UFO.....en waren Twixky Wixky, Tipsy, Lal Lalaaaaaaa en Po thuis wellicht had je daar ook aan hun ontbijttafel met blauw/wit gestreept tafelkleedje een amusant gesprek gehad met een te volle tafel waar gu oe ont nie en keerre...!!! Het is maar een idee....we zullen het nooit weten...!!!!

    SOS is er een ziekenhuis in de buurt tatuutatuu....als Bart TL in zijn benen heeft is dat niet goed hoor daar moet ff een elektromonteur naar kijken of zijn starter het wel goed doet....!!!
    Nou ik voel hem en ga maar een slok van ut bakkie nemen.....hier kan ik niet tegenop en dan ook nog net doen alsof het heeeel erg is wat ze moeten doorstaan.....nou dan zal ik eens een boekje open doen....en snel weer dicht....!!!
    Wij zijn niet jaloers...nee wij zijn teleurgesteld dat we dit moeten missen maar wellicht mag ik binnenkort jullie blauw/wit gestreept tafelleedje lenen waar ik dan lekker onderkruip....en alles was weer goed....!!!!

    Wordt vervolgd..........

    Missbucket de rollende reporter xxx



  • 26 Maart 2018 - 18:02

    Lineke:

    Ja zeg dat5 wel, wat een ontzettende ellende daar allemaal. Hoe houden jullie het vol.
    Kunnen jullie er niet gaan wonen, dan kunnen wij allemaal lekker een paar weken langskomen, en in een gave lodge logeren, Wat een prachtige natuur, en mooie foto's.
    En nu wordt het er ook nog mooi weer. Afzien.
    Genieten maar
    Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mapua

Bart en Els

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 68338

Voorgaande reizen:

27 November 2019 - 02 December 2019

F1 reis Dubai/ Abu Dhabi

01 September 2019 - 21 September 2019

Kreta 2019

05 Maart 2018 - 23 April 2018

Nieuw Zeeland

21 Mei 2017 - 04 Juni 2017

IJsland

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

MidWest USA

16 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Schotland 2015

13 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Rondje Florida

Landen bezocht: