Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Punakaiki

25 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

25 maart 2018

Na een uitgebreid ontbijt in gezelschap van een Oostenrijkse skilerares, die de stokken aan de wilgen had gehangen, zijn we in de stralende zon (ja, jullie lezen het goed) een strandwandeling gaan maken. De stranden hier grenzen direct aan het regenwoud en bestaan uit fijne tot minder fijne steentjes. Zand zoals bij ons kennen ze hier niet. De Pororari rivier stroomt hier uit in de Tasman zee bij een gigantische laarsvormige rots. Daar bovenop groeit zelfs nog een stukje regenwoud. Na veel genieten en foto's zijn we daarna een bakkie gaan doen bij de Tavern. Toen we informeerden of ze daar toevallig vanavond ook de Formule 1 uitzenden kwamen we erachter dat de vader van de barman, Bert Snellaert geheten (wie kent hem niet), uit Helmond kwam. Hij vroeg met een Engels accent of we kattenmeppers waren. Wat is de wereld toch klein.... Tot aan de lunch zitten kletsen met een stel Canadezen uit Saskatchewan, waar het zo vlak en leeg schijnt te zijn dat je je hond drie dagen lang kunt zien wegrennen. Ze raadden ons dan ook niet aan deze omgeving op onze bucket list toe te voegen.
Na de lunch, met een "houdoe" van de barman, hebben we de Truman Track gevolgd door het regenwoud met enorme bomen en uitkomend op een prachtige baai met hier en daar een watervalletje. Zo af en toe moesten we onder zo'n watervalletje door waar we ter bescherming best onder een blauw/wit tafelkleed hadden kunnen lopen. Nog een half uur bij een blowhole staan wachten tot hij afging, maar dat waren maar heel zielige erupties. Te weinig geduld waarschijnlijk of het begon te regenen, dat kan ook.

• 25 Maart 2018 - 11:03

Missbucket "de Rollende Reporter":

Och...weet jij toevallig aan welke wilgen en in welk land ik ken nog iemand die ze kan gebruiken....alvast bedankt voor de moeite...!!

Na wat teruglees werk kwam ik erachter dat de schrijfwijze van de rollende reporter wel heul uitgebreid is en na wat naslagwerk, 3 sessies zelfinzicht en het begrip reactie op reisverslag iets te royaal genomen heb doe ik mijn best om het iets korter te houden...kan niks beloven maar doe mijn best....!!!!

Hoe mooi kan je dag beginnen met een goed gesprek over stokken die in de wilgen hangen, een vriendelijk zonnetje dat je toelacht en een strandwandeling fijne en minder fijne stenen....nou vermoed ik dat die minder fijne meer keien zijn...intulligent opgemerkt hé.
    Ik zag de foto van het stukje regenwoud en nu is Bart niet een van de kleinste maar man hij valt in het niet bij deze reuzen....wel erg indrukwekkend om te zien hoe die oude knoesten rond de boom draaien sprookjesachtig mooi.

Nee Bert Snellaert ken ik nie wel fam. Oosterhoff en fam. De Vries en fam. Stockx en fam. van Thiel enz die ken ik wel maar vader Snellaert nee daar gaat geen belletje bij rinkelen maar goed die ouwe Keiebeiter woont die daar nog steeds...!!!!
    Ja idd wat is de wereld klein alhoewel er toch wel veel Nederlanders emigreren dus de kans is groot dat je er in elk werelddeel wel een tegenkomt.

Hebben jullie nu trouwens de Formule I races gezien.....we zullen het nooit weten...!!!
    Kort samen gevat.... na een gezellig gesprek met een Pinokkio verhaal over honden die je dagenlang ziet rennen....nu heb ik da proberen te visualiseren maar dat lukte nie...tomme nog an toe....!!!
    Dan die prachtige Madurodam regenwoud route met watervalletjes waar je i.p.v. van je prachtig nog in de verpakking zittende blauw/wit gestreept tafelkleedje ook een paraplu kunt gebruiken.....POING.....tip I...voor een volgende keer...die zelfstudie heeft nie echt veel opgeleverd anyway....!!!

Nou voordat ik toch een halfuur ging wachten tot da ding ging bloaze en dan een paar sielige erupties te zien krijgen da is toch echt het toppunt van ermoei...!!!

We zijn er weer doorheen en ik moet bekennen dat ik nog wel een paar sessies kan gebruiken maar aldoende leert men. Rest mij jullie nog een hele fijne en avontuurlijke zonnige dag te wensen en
    Houdoe en tot ziens....!!!

Wordt vervolgd.............

Missbucket de rollende reporter xxx

• 25 Maart 2018 - 11:28

Leida:

Wat heerlijk, een stralende zon. Oostenrijkse skilerares. Hebben jullie nog een skiles genomen?
    Zo zie je maar, die helmonders kom je overal tegen. Overigens is max 6e geworden.
    Prachtige foto, s weer.

Ik wil nog even tegen miss buckett zegggen dat ze gewoon op de zelfde manier door moet gaan met schrijven, wij vinden het leuk hoor.
    als mijn reactie misschien verkeerd is opgevat over het reisverslag. Het was juist goed bedoeld hoor,

Liefs van leida

• 26 Maart 2018 - 06:57

Bart:

We overwegen een fanclub op te richten voor Miss Bucket de rollende reporter.

• 26 Maart 2018 - 09:43

Hanny:

goed idee, die fanclub voor miss bucket. haar verhalen zijn hilarisch. ik geniet er net zoveel van als van jullie prachtige verhalen. iedere dag weer genieten. groetjes hanny xxx