Van Russell naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Russell naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Russell naar Auckland

21 April 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

21 april 2018

Toen we vanmorgen de gordijnen open schoven zagen we de strakblauwe lucht, het spiegelgladde water en de nevelsluiers tussen de heuvels aan de overkant van de baai. We konden ons niet bedwingen hier nog een foto van te maken als laatste plaatje van dit prachtige adres. Uiteraard was het ontbijt met luchtige pannenkoekjes en warme aardbeien en rode besjes ook weer niet te versmaden. Na een emotioneel afscheid zijn we via het veerpontje naar Opua vertrokken naar ons laatste overnachtingsadres in Auckland waar we na vier uur rijden aankwamen.
Het Sebel hotel ligt met zijn achteruitgang aan de Viaduct Harbour, de jachthaven van Auckland, en tevens uitgaanscentrum met veel restaurantjes en cafe's. Ook liggen hier de zeilboten van de America's Cup. We hebben 's middags, zoals elke toerist, een bezoek gebracht aan de Sky Tower met het Sky Deck op 220 meter hoogte. Hier konden we spectaculaire foto's maken van de hele omgeving van Auckland met zelfs nog een regenboog als kadootje.
Na het diner bij de Italiaan, waar de eigenaar grote gelijkenis vertoonde met Don Corleone, compleet met hoed, snor en gouden ketting, hebben we nog een after dinner walk gemaakt langs de haven. Tot onze verrassing zagen we het bovenste gedeelte van de Sky Tower rood verlicht boven het gezellige uitgaanscentrum uitsteken.
Met dit plaatje willen we afscheid nemen van prachtig Nieuw-Zeeland en al onze volgers bedanken voor de aandacht en de leuke reacties, met speciale dank aan onze rollende reporter die het voor elkaar heeft gekregen om elke zin uit onze verslagen op haar eigen wijze te becommentarieren.
Morgen vliegen we rond 12 uur 's middags plaatselijke tijd naar Singapore, waar we een tussenstop van 5 uur hebben en dan hopen we op maandagochtend rond 7 uur te landen op Schiphol. We stomen dan direct met de trein door naar Helmond, waar we weer opgehaald worden door Erik.

• 21 April 2018 - 11:51

Ellie:

Genoten van jullie verhalen en veel terug gezien van onze reis van enkele jaren geleden. Ook wij gaan over 2 dagen a.s. Maandag weer richting Nederland. We zien jullie graag weer snel in Helmond. Goede terug reis voor jullie en sterkte met de jetlag ✈️

• 21 April 2018 - 12:22

Missbucket "de Rollende Reporter":

Zo blij dat de ochtendgloren rijkelijk binnen vloeide en het zich op sprookjesachtige wijze liet stralen tot zelfs aan aan de heuvels van de overkant....nou dan heb je verrekes goeie ogen als je dat ziet.
    De dwangneurose diende zich ook weer aan en kon zich niet bedwingen....ja dat hoort er nu eenmaal bij...hulp is onderweg lief stel...!!!

Wat zijn wij toch eigenlijk saaie ontbijters met ons krakkertje of bakkie yoghurt met knabbels nee daar hebben ze luchtige pannenkoeken, hartige taarten, boerenjongens en dan iew warme aardbeien en rode besjes van die zure dingen waar je kaken van gaan krullen maar goed ieder zijn ding. Dat wordt afkicken binnenkort en je moet het dan weer zelf gaan doen...ohjee als je nog maar weet hoe het moet....!!!
    Brood uit de vriezer.....mes voor boter te smeren.....zoet, vlees of kaas....in partjes snijden...mondje open en kauwen en dat onder het genot van een glas thee of bakkie koffie....zo gaat dat meestal....hmmm...je kan ook een bak en dan een pak of fles yoghurt.......ja zo kennie wel weer zeversokje.....!!

Na 3 snikken en wat kuchen reden ze over het pondje alwaar ze na 4 uur rijden in Auckland aankwamen wat tevens de eindbestemming van deze prachtige reis is.
    Zoals ik het belees bruist het daar van de gezelligheid en in zo'n mondaine jachthaven met o.a. zeilboten van de America's Cup daar wil je tussen flaneren vanwaar je op grootte hoogtes op mensen en gebouwen neer kunt kijken en je spectaculaire foto's kunt maken....ja da zal wel maar ik zie ze nergens...die foto's of was er weer geen Wifi of oeps vergeten.....ik hoop dat we ze nog te zien krijgen want wie wil er nu niet spectaculaire beelden zien....!!!
    En als klap op de vuurpijl een regenboog ja dan ben je gezegend en is een voorteken van voorspoed en wist je dat er aan het einde van de regenboog een pot met goud staat dus....rennen om ff aan te vullen want die flappen vliegen eruit op zo'n reis...Tip6....!!!

Al bij al kwam het op het einde allemaal goed en werden zij nog blij verrast met het bovenste gedeelte van de Sky Tower die rood gekleurd was....ja nee daar tap ik niet in hé nu lok je het uit dat ik iets schrijf over ons azuur blauw/wit gestreept tafelkleedje...nee nee daar doe ik niet aan mee...ergens is er een grens...we zullen hem nooit kennen...!!!

Ik hoop en wens jullie een rustige nacht toe want je hebt nog een hele reis voor de boeg.
    Aangezien 7.15 uur voor mij middenin de nacht is en ik dan ook nog niet zo flexibel als anders ben en jullie niet zitten te wachten op een rollende roddeltante lijkt het mij slim om jullie digitaal welkom thuis te heten.
    Het was mij een waar genoegen jullie te mogen volgen en tijdverdrijf en leedvermaak voerde wel de boventoon en helaas stopt na morgen ons kat en muisspel maar het voornaamste was toch wel de uitermate uitgebreide en duidelijke verhalen over de historische waarde van zo'n gebied en dat gaf mij het gevoel dat ik mee kon reizen door jullie ogen in dit prachtige land dus dankjewel hiervoor.
    Rest mij jullie een fantastische thuiskomst te wensen, weer te aarde en zoetjes aan de draad weer op te pakken...!!!
    Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is hoe het met ons azuur blauw/wit gestreept tafelkleedje afloopt en/of hij bij jullie op de patio zonder vetplantenmuur tot zijn recht mag komen....dat is de vraag.....we zullen het nooit weten...!!!!

Tot de volgende reisverhalen...............

Missbucket de rollende reporter xxx

• 21 April 2018 - 12:29

Missbucket "de Rollende Reporter":

Oh jee ik ging nog even iets opzoeken en zag tot mijn verbazing dat er nu wel foto's bij het verslag zaten en idd spectaculair zeker voor de vermelding bij de foto.....en links de maffioso.....jahee recht vooruit zat Bart en die is echnie un Italiaan...alle gekheid op een stokkie ze zijn werkelijk indrukwekkend en je kan het je niet voorstellen hoe het in het echt is maar je krijgt toch een goed beeld van de omgeving en die is top.

Bon Voyage en aufwiedersnitzel....xxx

• 21 April 2018 - 12:58

Rob ën Leida:

Hallo bartelsjes

wat hebben wij genoten van jullie reisverslagen en de reacties en commentaren van miss bucket.
    wij hadden er niets meer aan toe te voegen. Een hele goede reis terug. Maandag weer in ons kleine landje,

• 21 April 2018 - 17:17

Ria & Andre :

Wij wensen jullie een goede rustige terugreis, en wij hebben genoten van alle foto's, filmbeelden en verhalen en de antwoorden van iedereen. Sterkte met de jetlag ✈️

Tot ziens,
    Ria en Andre

• 21 April 2018 - 18:00

Lineke:

Hoi hoi Liefies,
    Hele goede terugreis, en veilige thuiskomst.
    Weer genoten van alle verhalen en mooie plaatjes.
    Saai he, weer terug in Nederland. Hoop dat het maandag mooi weer is, en Nederland jullie uitbundig begroet.
    Tot gauw.
    Jezus

• 23 April 2018 - 19:16

Marga:

Hallo Bart en Els,

Als het goed is, zijn jullie weer enkele uren thuis.
    Wij hebben genoten van jullie mooie reisverslagen, foto's en filmpjes.
    Jullie hebben ons heerlijk mee laten genieten van deze prachtige reis !
    Dank hiervoor !

Marga en John

• 24 April 2018 - 15:52

Erik:

Fijn dat jullie weer thuis zijn! En dank voor het mooie souveniertje :)