Van Warkworth naar Russell - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Warkworth naar Russell - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Warkworth naar Russell

17 April 2018 | Nieuw Zeeland, Opua

17 april 2018

Na weer een fantastisch ontbijt de koffers weer ingepakt voor het vervolg van de reis en nog even een drone-filmpje gemaakt van dit prachtige verblijf. Dit filmpje ook gekopieerd op de laptop van Helen en ze waren er verschrikkelijk blij mee, want nu kon ze toch nog hun huis laten zien aan haar 92-jarige vader in Nederland. We hebben als goede vrienden met pijn in het hart afscheid genomen en zijn rond een uur of half 11 vertrokken in stralende zon.
Op hun aanraden hebben we gepauseerd in Whangarei omdat je daar een prachtige jachthaven hebt waar volgens hen veel goede huwelijken de zeewaardige jachten bevolken. Want hoe hou je het anders uit op zo'n kleine ruimte samen maanden achter elkaar..... Ook zeer opvallend was een bouwwerkje in de stijl van Hundertwasser, met felle kleuren op glad tegelwerk en organische vormen.
We vervolgden onze weg via de kustroute omdat de hoofdweg was afgesloten, wat 40 km omrijden zou betekenen. De lucht was inmiddels betrokken en we zagen tot onze spijt de eerste druppels op de voorruit verschijnen. Maar zelfs in dit regenachtige weer zijn de Hobbit groene heuvels nog steeds adembenemend mooi. Toen we rond een uur of 3 aankwamen bij de Bay of Islands Cottages hadden we al het nodige water te verstouwen gekregen. We werden begroet door gastvrouw Jenny die een opvallende gelijkenis vertoont met Freek de Jonge, gezien haar sterk vergrotende brillenglazen en soortgelijk kapsel. Ze is iets kleiner dan Els, dus die twee hadden meteen een gesprek op niveau. Bart stond er maar een beetje uit de hoogte op neer te kijken. Eenmaal geinstalleerd in onze cottage bleek de WiFi verbinding zeer gebrekkig te zijn en ook na klagen hierover kwam daar geen verbetering in. Misschien dat we via WiFi verbindingen in restaurants onze blog kunnen plaatsen.
Vanavond gezellig gegeten aan de baai in het prachtige plaatsje Russell waar je je zo in het New Orleans van de jaren 30/40 waant of in de Main Street in Disney Land.

• 17 April 2018 - 22:09

Missbucket "de Rollende Reporter":

Nou als dat weer zo'n prachtig gedekte tafel met super lekker ontbijt was dan voel je je echt de koning te rijk en wat leuk dat er in korte tijd zulke warme banden gesmeed worden.....er is nog hoop voor deze wereld.
    En dan de blijdschap dat de drone naar haar 92 jarige vader.....en daar dacht ik meteen Blind Date voor mijn moeder....die ziet het al gebeuren....niet dus maar ik zou nog wel een nieuwe papa willen......gekkehuis...maar het feit blijft dat het voor die kranige oudjes zo'n drone opname heel beeldend is en idd is het goed te zien hoe mooi het daar is.....lang leve de nieuwerwetse uitvindingen...ik hou ervan.

Heerlijk in het zonnetje naar de jachthaven gereden alwaar veel goede huwelijken de zeewaardige jachten bevolken.....oké goede huwelijken hmmmmm wa is da of ligt daar voor de helft advocaten en juristen met hun assistentes en de andere helft het clientèle......zoiets wellicht.....we zullen het nooit weten...!!!
    Ik heb een vermoeden dat zij het volhouden dat papaaaa aan het roer zit en mamaaaa op het achterdek ligt samen met haar Chardonnay......lekker sterotype denkend ben ik hé maar ja het kletst....hmmm..!!!
    Als ik dat tafereeltje dan visualiseer dan komt bij mij het beeld op van een vrouw die heerlijk ligt te zonnen met rechts haar glaasje wijn links haar Ipad en ze ligt op een azuur blauw/wit gestreept tafelkleedje heerlijk te genieten....ik teken ervoor....!!!

Het bouwwerkje in de stijl van Hundertwasser......ja er daagt wat..hmmm....nee toch nie...oh ja felle kleuren, gladde tegels en organische vormen......ja die ken ik wel daar hep ik ook een paar of wat van...hmm...lekker boeiend..!!! Kijk hier had ik dan ook wel weer iets kunnen verzinnen over het azuur blauw/wit gestreept tafelleedje...pff wat een getyp zeg...maar nee dat zou zo voor de hand liggen dat het flauw wordt...we zullen het nooit weten...!!!!

En dan is daar die natte dweil weer die door de engeltjes boven wordt uitgeknepen en met bakken nattigheid naar beneden plenst waar wij heerlijk buiten in het zonnetje op een terrasje zitten zometeen.....
    Niet voor het een of ander maar wij gaan de komende dagen richting 25 graden....tralaallaaa...Heppy de Peppy...hmm...!!!

Zo dat was top....voor de 1e keer in lange tijd heerlijk buiten gereden en buiten geluncht zomaar in het zonnetje dan straal ik van geluk.

Gravelwegen....omleidingen is het nieuwe fileleed en dan 40 km omrijden zijn ze gek geworden daar dat doet toch niemand....dan denk je we rijden langs de zee......is de kust weg....da schiet niet op......hmmm...!!!
    Maar onderweg werd je nog getrakteerd op adembenemende Hobbit heuvels en om dan vervolgens in het " theater " terecht te komen een vrouw die op Freek de Jongen lijkt gezien haar uiterlijk....arm mens....di past dan ook helemaal in het Hobbit landschap......oh nee uh Els ik bedoelde die vrouw niet jij hé...pfff had ik nog bijkans een cruciale fout gemaakt maar hee...er gaat niks boven een gesprek op niveau waar ik uit opmaak dat Bart niet het zelfde niveau als de dames was en er maar hooghartig bij stond....hmmmm....zoiets vertel je toch niet in een reisverslag of ben ik nou gek.....ja dat word je wel als je dit stel 7 weken mag volgen.....hmmmm...!!!

Klagen over Wifi....hallo www.strontverwent.nl..... kijk als je nu klaagt over dat het weer te mistig, nat of cloudy is, douchen in toilets of badderen onder de sterrenhemel met je kleren aan of slapen op een luchtbed ja dan heb je rechten maar of er Wifi is er of is er niet......dat riekt naar decadentie.....punt.
    Maar het blijft lastig.....hmmm...!!!!

Dan gaan we terug in de tijd van de Good Old Bleus from The New Orleans en dan gaat mijn hartje sneller kloppen in gedachten zie ik zo'n oude donkere man met zo'n stok met bellen eraan heen en weer lopend voorop de rouwstoet zingend om de geesten te verjagen en swingend om vooruit te komen....oh zoete pijn......oeps sorry ik dwaalde af....en was het eten lekker en de wijn op temperatuur....geniet ze zolang het nog kan..!!!

Wordt vervolgd..............................................

Missbucket de rollende reporter xxx