Van Rotorua naar Kuaotunu (Coromandel peninsula) - Reisverslag uit Kuaotunu, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Kuaotunu (Coromandel peninsula) - Reisverslag uit Kuaotunu, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Kuaotunu (Coromandel peninsula)

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

12 April 2018 | Nieuw Zeeland, Kuaotunu

12 april 2018

Allereerst feliciteren we onze lieve Sanne met haar 6e verjaardag, voor wie we van grote afstand via de app een liedje hebben gezongen.

Na een drone vlucht boven het City Lighs appartement met pijn in het hart afscheid genomen van deze luxe en van Leigh, Angie en Oscar de kat. Na de bewolkte dag van gisteren beloofde de strak blauwe lucht veel goeds. We hadden namelijk een boeking bij Hobbiton om half 12 voor een 2 uur durende tour over de filmset de "shire" van de Lord of the Rings. We werden met een groep van 15 personen in een bus vervoerd naar de set op het land van Russell Alexander. Hij laat er naast deze hobbitset ook 14.000 schapen grazen. Het hele hobbitdorp is weer opgebouwd voor de film De Hobbit, nadat het na de Lord of the Rings was afgebroken en blijft nu permanent staan als toeristenattractie. Mede dankzij het stralende weer en de leuke uitleg van onze gids was dit veel leuker en mooier dan we verwacht hadden. Els was zo onder de indruk dat ze er niets op tegen zou hebben in een van deze huisjes te overnachten. Bart had hier iets minder oren naar aangezien de bovenkant van de deur net boven zijn navel zit. We hebben hier belachelijk veel foto's en films gemaakt, waarvan een kleine selectie is bijgevoegd. Een vrouwelijk groepslid uit Nieuw Calledonie vond het nodig om steeds als eerste voor een huisje te gaan zitten om een foto te laten nemen, ongeacht of er nu andere mensen stonden of niet. Toen we na het gratis bier weer buiten kwamen hebben we nog wat souvenirtjes gekocht en zijn we op weg gegaan naar ons volgende adres op het Coromandel schiereiland.
De kustweg was half weggeslagen, dus met veel roadwork opstoppingen en deze keer ontelbare bochten, waar we draaierig van werden, kwamen we drie uur later aan bij Kuaotunu Bay Lodge, dat uitkijkt over zee en een mooi strand voor de deur heeft. Onze gastheer Bill en gastvrouw Lorraine heetten ons hartelijk welkom met koffie, thee en gebak en hun geschiedenis hoe ze hier terecht zijn gekomen.
Rond een uur of 6 neergestreken in het nabijgelegen Luke's Kitchen voor een heerlijke pizza en fish en chips. Dit enige restaurant in de nabije omgeving zal ons de komende dagen voeden.

  • 12 April 2018 - 13:24

    Missbucket De Rollende Reporter:

    Lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in duhhuuuu gloria in du gloria Hiepperdepiep Hoera......alle slingers en ballonnen nog uns aan toe wat een leeftijd alweer. Ik weet nog als de dag van gisteren dat dit schatje geboren werd het eerste meisje binnen mannen kolonie en nu alweer 6 jaar. Allemaal gefeliciteerd maar vooral ook Tim, Anke en Koen.

    Loslaten en verder gaan blijft toch altijd lastig ook al weet je dat het moet en zeker vanwege de luxe en gezelligheid ja dan is de realiteit hard...thats live zullen we maar zeggen maar in gedachten en digitaal leef ik met jullie mee en je weet de hulptroepen staan klaar bij thuiskomst om jullie te begeleiden naar de werkelijkheid van alle dag hier....hmm...!!!
    Het voordeel van een drone is dat je de uitdrukkingen van die hart verscheurende pijn van afscheid nemen zo goed en duidelijk kunt weergeven zodat je dit dan nog jaren later voelt....oh vandaar de uitdrukking op de gevoelig plaat vastleggen....dat is nog eens een eyecatcher wow....!!!

    Jahaaaa het weer is ons stel goedgezind en na het tragische afscheid breekt dan eindelijk de zon door en kan de Hobbit tour, vertrek 11.30 uur en duurt om en nabij pak weg 2 uur , aanvangen maar dan krijg je ook wat zeg......!!!!

    Wat een schattig en heerlijk truttig gedoe is dat daar en eenmaal de foto bekijkend begrijp ik wat ze bedoelen met de deur komt bij Bart zijn navel......gelukkig waren ze niet bij de Reuzen anders zat zijn neus bij de brievenbus....hmmm...wij zullen het nooit weten...!!!
    En wat poseren jullie leuk zeg echt een Hollywood plaatje...alhoewel ik nergens een Nieuw Calladonische kon bekennen wel 2 Hellemonders die met zo'n blije guppen smile recht die camera inkijken met zo'n blik van wij wel jullie niet.....nou dan zou je ze.........dat zullen we echt nooit weten...!!!!
    Maar goed misschien zat daar dan ook de "grap" ik als autist in opleiding weet dat niet en voelt dat niet maar goed dan zie je op een foto.....de was wil niet droge.....nee daar hangt het ook niet voor...het zijn props uit de film die zijn ook nooit nat laat staan gewassen geweest zijn......je moet ze alles leren want nu zitten we op mijn vakgebied nou ja zelf bedacht dan maar door vele uren kijken mag ik mij wel een vakidioot noemen ja dat is wel gerechtvaardigd......hmmm....!!!!

    Tevens zag ik op een foto het lief prieeltje en meteen schoot het door mijn hoofd....ben niet gewond hoor was maar bij wijze van spreken....dat de hermenie van Liessel hier prachtig zou uitkomen wat een top optreden zou worden dan...ik ging da voorstellen bij ut bestuur....!!!!!

    En a specely for me het leuke bistro setje waar ik meteen dacht.....hier zou het azuur blauw/wit gestreepte tafelkleedje prachtig uitkomen die match was geweldig maar ja die had tijdelijk een andere functie...maar daarover later meer....!!!
    Nou Els ik ben het helemaal met jou eens en dan nog een Fokus woning voor gehandicapte huisje ernaast....of dat nu slim of wenselijk is is de vraag.....maar goed het zijn maar bedenksels.....!!!
    Je zou ook kunnen overwegen om in de Bakelse Bossen een smurfendorp te beginnen en je eigen attractie op te starten dat brengt meteen wat geld in het laadje en je leeft op niveau.....Tip4.....hmmm en zoals beloofd maken we van ons geliefd azuur blauw/wit gestreept tafelkleedje de familievlag voor smurfin nou is dat leuk of is dat leuk.....persoonlijk pas ik bete in het Hobbit gedeelte gezien de brede deuren op de foto, daar kan de rollende reporter wel doorheen misschien bij de Welzorg een opritje bestellen maar als ik die nu bij WMO aanvraag heb ik hem wel in 2020......en dit is nu een echte onvervalst sneer naar de politiek want in het echt zou ik hem in principieppe eind 2019 al hebben dus overdrijven is ook een vak....!!!

    Nou we punniken er weer een eind aan oh vertel eens wat heb je allemaal gekocht...oh toe nou vertel eens wellicht accessoires voor het azuur blauw/wit gestreept tafelkleedje wat zal die blij zijn of sleutelhangers met die kleine HKKV'tjes ( harige kleine ku*piep ventjes) of een elfentas met spul waar je mensen de mond mee kan snoeren of schrijvers een whritersblock kunt bezorgen.....we zullen het ooit weten....!!!!!

    Ik vermoed dat die weg langs de kust nogal meeviel maar als Hollanders gratis bier krijgen zijn ze de maat kwijt...ook als het niet gratis is....dus dan lijkt de omgeving al snel anders....en dan bochten waar ze draaierig van werden...hmmmm waar heb ik die vaker gehoord en morgenvroeg is het Leiden in Last dan heeft zelfs je kater hoofdpijn......!!!!

    En daar gaan we weer na 3 uur rijden komt het stel bij een Lodge die uitkijkt op zee met een privé strand opgevangen met thee, koffie en gebak ja hee ik ben van nature ech nie sjeloers maar nou wordt het toch te gek wanneer mag ik van de pijnbank......nee hoor ik hoop dat het jullie gesmaakt heeft en het zij jullie van hart gegund. Kijk we komen nu dichter bij de thuisreis en dan bekruipt mij het akelige gevoel dat ze toch een keer verhaal komen halen dus let ik erg op wat ik schrijf......niet dus....!!!

    En als voorgerecht krijgt u een slice pizza met als hoofdgerecht fish and chips ofwel vis mi friet en dit een paar dagen.....geef mij ook zo'n dieet en je hoort me nooit meer....!!!

    Wordt vervolgd....................


    Missbucket de rollende reporter xxx




  • 13 April 2018 - 13:25

    Tim:

    Dank je wel voor de felicitatie. Ook van Sanne ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kuaotunu

Bart en Els

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 68032

Voorgaande reizen:

27 November 2019 - 02 December 2019

F1 reis Dubai/ Abu Dhabi

01 September 2019 - 21 September 2019

Kreta 2019

05 Maart 2018 - 23 April 2018

Nieuw Zeeland

21 Mei 2017 - 04 Juni 2017

IJsland

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

MidWest USA

16 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Schotland 2015

13 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Rondje Florida

Landen bezocht: