Wellington 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Wellington 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Wellington 2

03 April 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

3 april 2018

Omdat we niet proestend aan het ontbijt wilden zitten door een onverstaanbare ober met een hazenlip zijn we de straat overgestoken om bij panetteria Pandoro een ontbijtje te nuttigen, een gezellig tentje waar het heel erg druk was, vooral met locals.
Omdat het iets minder zonnig was dan gisteren leek het ons een goed idee het Te Papa Museum maar eens te gaan bezoeken net tegenover ons hotel. Daar werden we naast veel moderne kunst, kleding en perfomance art getrakteerd op de Maori geschiedenis en een indrukwekkende tentoonstelling over de slag bij Gallipoli tijdens de 1e Wereldoorlog, waar veel Nieuw Zeelanders gestreden hebben. Vooral de acht levensechte beelden van 2,4 maal de ware grootte vonden we zeer indrukwekkend. Zelfs de kleinste details, zoals aders in de ogen, haartjes in de neus en op de armen en benen, waren zichtbaar.
We hebben zeker 4 uur in het museum rondgelopen, waarna we nog wat inkopen hebben gedaan voor ons bezoek morgen aan het Kapiti eiland, dat vlak voor de kust ligt. Dit is een beschermd vogelreservaat waar veel inheemse vogelsoorten voorkomen, zoals de kakariki, takahe, kea en kiwi. We blijven daar ook een nachtje slapen onder zeer eenvoudige omstandigheden en we mogen maar een klein rugzakje meenemen en absoluut geen vreemde dieren of planten. Waarschijnlijk zijn we ook weer van de radar, want de internetverbinding zal zeer beperkt zijn, als die er al is. Dit wordt weer een soort kamperen en jullie weten onderhand hoe gek we daar op zijn. Maar dat hebben we er graag voor over.....

• 03 April 2018 - 14:48

Missbucket "de Rollende Reporter":

Nou ja zeg...geen beter vermaak dan leed vermaak.... zorgmeiden omdat je niet proestend van het lachen het ontbijt wilt nuttigen.....schandalig eerlijk....!!!
    Zoiets schrijf je toch niet dat heet het pijnpunt blootleggen....hahahaha..!!!

Nou dit reisverslag vereist van alle verslagen het meeste Google werk.....Pannetaria Pandoro dat is toch die doos van Zorro...of heb ik het mis......we zullen het nooit weten...!!!!
    Een gezellig tentje....met stokken en haringen.....en druk met locals ja duh het staat toch ook daar in de buurt...of niet dan.....!!!!!

En dan die verkapte zin van....omdat het iets minder zonnig was dan gisteren.....ja toetje maar gisteren regende het......althans hier.....

En dan eindelijk verheug ik me op het verslag van de kleding en performance art met al zijn kleurenpracht en stofjes die door je vingers glijden.... nee moet ik naar iets gaan zitten kijken wat zo'n 100 jaar geleden gebeurd is....mens da is toch niet meer actueel en dan die beelden erbij wat ik eerlijk gezegd tussen ons gezegd en gezwegen prachtig gemaakt vind en idd levensecht....da zusterke met liefdesverdriet ocherm en dan die wanhopige sergeant met op de achtergrond de echte onvervalste Inheemse Hoopvolle Hollander die lijkt werkelijk sprekend....!!!

Ik vind de volgende tekst erg tegensprekend....waar wij inkopen hebben gedaan voor...maar een klein rugzakje meenemen....ja maar je gaat toch geen parfum, scheergel of een pannini ijzer meenemen naar een zeer eenvoudige omstandigheid waar geen Wifi is.....ik zou muggenspul, pleisters en een setje naaigerei meenemen maar goed ieder zijn ding

Tja en dat kamperen...is dat een strikvraag aan ons: jullie weten inmiddels hoe gek we daarop zijn...uhhu nee maar dat kan betekenen dat je het super uitdagend en leuk vind maar ik vermoed dat optie 2 het dichts bij de waarheid komt maar dan ben je toch gek dat tot 2x toe op deze reis iets met kamperen boekt dat heet handelen met voorkennis en is strafbaar dus het wordt druk nog erg druk op Schiphol:

*) AA team, zonder Mr. T, Hannibal, Murdock en Faceman.
    *) Slachtofferhulp
    *) FIOD dat wordt brommen met je prachtige azuurblauw/wit gestreept tafelkleedje ter decoratie..!!
    *) Remigratiedienst
    *) GGZ Afdeling Psychotherapie EMDR want in het Nederland wat jullie 5 weken verlaten hebben is nog steeds iets tegen je zin doen misbruik dus ik heb ook maar een blik peuten gevraagd....voor de zekerheid want beter mee verlegen als om verlegen....hmmm..!!!

Nou het zal mij benieuwen wanneer ze weer op de radar zijn maar bij Homeland weten ze je altijd te vinden dus niet bang zijn hoor en ff flink zijn en ik wacht met geduld en plezier op de beschrijving van een oh zo geweldige maar ermoeige ervaring.....we gaan het beleven...!!!

Wordt vervolgd..........

Missbucket de rollende reporter xxx

• 03 April 2018 - 17:59

Erik:

Ben wel heel benieuwd hoe jullie het in godsnaam voor elkaar zouden moeten krijgen om zelf vreemde dieren of planten mee te nemen... Of die moeten toevallig in jullie blauw-witte tafelkleed zitten. Wel mooi om deze bijzondere diersoorten wellicht in hun natuurlijke habitat te gaan zien!