Van Helmond naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Helmond naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Helmond naar Schiphol

20 Mei 2017 | Nederland, Schiphol

20 mei 2017
Vandaag de koffers ingepakt, waar alles ruimschoots in ging, ondanks de dikke truien en jassen die we meenemen en daarna op ons dooie akkertje naar het Ibis hotel bij Schiphol gereden. Onderweg genoten van radio 4, waar een live uitzending vanuit het Concertgebouw met het Radio Philharmonisch Orkest te beluisteren was. Er zou een wereldvermaarde pianist optreden, maar de pianolift in het Concertgebouw functioneerde niet meer naar behoren, dus toen werd het programma omgegooid. De 7e symfonie van Bruckner kwam eerder op het programma, maar helaas waren nog niet alle orkestleden aanwezig op dat moment. In dit stuk zeer belangrijke paukenist zat nog thuis en werd als de sodemieter opgetrommeld. Na een sterk vervroegde pauze hebben we toch nog een stukje van deze symfonie kunnen horen. De wereldberoemde pianist kon onverrichterzake vertrekken. Dit euvel had zich nog nooit voorgedaan, heel bijzonder dat wij daar weer getuige van mochten zijn.
Na installatie op de kamer in het Ibis hotel nog wat rond gedrenteld en om half 6 als eerste het restaurant binnen gestormd, waar we na een uur aan een tafeltje naast ons gezelschap kregen van twee in RedBull racing shirts en cap gestoken Enschedeers. Die hadden de hele dag rondgelopen op Zandvoort bij de Jumbo racing dagen, waar ze Max Verstappen in actie hadden gezien. De ene was autofanaat en had deze dag van de andere kado gekregen en was grote fan van Ayrton Senna, die hij volgens ons nog nooit had zien racen, want zo oud was hij nog niet. Toen wij vertelden dat hij al lang dood was, kon hij nog net zijn tranen bedwingen. Toen wij vroegen van welke huidige coureurs hij fan was zei hij Alain Prost. Toen hij van ons hoorde dat Prost kort na Senna's overlijden was gestopt hield hij het bijna niet meer droog. Bijna met tegenzin moest hij bekennen dat op dit moment dan toch Max zijn voorkeur kreeg. Toch sterk dat Els meer van Formule 1 weet dan deze zelfbenoemde autofanaat, bijv. dat er een Renault motor in de RedBull ligt.
Na het eten nog een wandelingetje gemaakt richting Spotterplaats tegenover het Ibis hotel en alleen maar opstijgende vliegtuigen gezien en geen spectaculaire landingen.
Morgen om half 1 vliegen we naar Keflavik, het vliegveld bij Reykjavik.

• 21 Mei 2017 - 10:51

Mariëtte Van Der Vorst:

Vóór jullie in 't vliegtuig stappen ben ik er weer bij om alle SPORTieve ervaringen mee te verslinden. Blijkbaar is er nog ruimte in de koffers, dus neem me maar mee naar die geweldige Viking supporters en KLAP ritmisch mee op 't succes. Momenteel hunker ik meer naar de zon, maar dit contrast moet 'n geweldige uitdaging zijn, vlgs kenners; én er zijn zéér hete GEISERS, dus warmte genoeg. Ben benieuwd naar het vervolg.

• 21 Mei 2017 - 17:04

Missbucket:

Goeoeoeoedemiddag,

Amper weg en de ellende begint al weer en als dit de toon wordt van het reisverslag dan kunnen wij ons borst nat maken......droefenis en drama's alom...!!!!

Een technisch probleem bij Het Concertgebouw....een pianist zonder eten en die bloedjes van jong janken van de honger.....racefans die van death people houden en dan ook nog eens geen enkel vliegtuig zien landen...nounounou...!!!
    Bij elk reisverslag denk en mijmer ik.....wat is het toch heerlijk om thuis te zijn....maar goed daar denken andere anders over en dat mag..!!!
    Nu maar te hopen dat jullie wel landen....in de juiste stad en land...en de geisers intussen niet afgekoeld door vervuilde luchten en CO2 uitstotingen, plastic in de zee en nog meer van die natuurrampen...tis toch wa......maar goed het glas is halfvol dus wellicht valt het nog mee allemaal.
    Ik wens jullie heel veel sterkte weer en digitaal leef ik weer met jullie mee want op mij kun je rekenen...!!!

Liefs en warme en zonnige groet......wordt vervolgd...