Van Helmond naar Kokkino Chorio (bij Chania) - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Helmond naar Kokkino Chorio (bij Chania) - Reisverslag uit Chania, Griekenland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Helmond naar Kokkino Chorio (bij Chania)

01 September 2019 | Griekenland, Chania

Kwart over 4 liep de wekker af en Erik stond om 5 uur met zijn taxi voor de deur.  Na een vlotte rit naar vliegveld Eindhoven kwamen we daar om 10 voor half 6 aan omdat we daar om half 6 moesten zijn. Na de gebruikelijke chaos bij de self-incheck machine, die net zoals de vorige keer bij ons weer op tilt sloeg, zijn we door de security bij gate 11 gaan zitten om te wachten op ons vliegtuig, dat om half 8 zou vertrekken. Wegens drukte in het luchtruim vertrokken we pas om 10 voor 8 zodat we na een koffie en twee thee om 10 voor half 12 plaatselijke tijd op Kreta landden. Daar lijkt het of de vliegtuigen willekeurig geparkeerd staan, je wordt met bussen naar de terminals gebracht. Onze 1e koffer hadden we vrij snel maar op de 2e hebben we nog 20 minuten moeten wachten. Giorgios van het autoverhuurbedrijf stond op ons te wachten om ons naar onze huurauto te brengen. Het was een metallic baby-blauwe Hyundai Accent van minstens 10 jaar oud met een ton op de teller. Aangezien we een A-klasse auto hadden gehuurd zei Giorgios dat we een geweldige upgrade hadden gekregen en begon ons de werking van de auto uit te leggen, die we glimlachend hebben aangehoord. Na uitgebreide route-instructies zijn we vertrokken van het vliegveld Heraklion naar Kokkino Chorio, een heel klein plaatsje dichtbij Chania. Onderweg werden we voorbij gereden door een staande motorrijder, wilden we tanken bij een tankstation zonder benzine en hebben we alvast de eerste glimp van de in- en in-blauwe mediterraanse zee mogen opvangen. Na kort zoeken vonden we ons huis in de blakende zon bij een temperatuur van zo'n 32 graden. We hebben ons de entree-trap op gesleept om na korte tijd neer te ploffen op de bank om nog net te kunnen genieten van de Formule1 op de Ziggo-Go app. Daarna de koffers uitgepakt en op zoek gegaan naar een leuk restaurant aan zee in Almeryda, waar we heerlijk gegeten hebben. Als digestief kregen we een niet te zuipen Raki. Hij smaakte zoals een week oude zweetvoeten ruiken. Die laten we de volgende keer staan.

• 06 September 2019 - 17:04

Missbucket "de Rollende Reporter":

Jaaaaa jaaa we mogen weer maar om dan meteen 5 verhalen tegelijk te sturen is wel tegen het reglement, zo kom ik nooit bij maar goed geen gezeur we gaan een poging wagen...

Goedemorgen allemaal nog een beetje roestig beginnen we aan een nieuw hoofdstuk van de familie Kommer & Kwel die weer veel te vroeg arriveerde om vervolgens al de apparaten op hol te laten slaan...bang dat ze geen plaats hebben en niet begrijpen dat die al gereserveerd zijn voor hen....anyway komen ze tegen de middag aan staan die vliegtuigen niet netjes op een rijtje dan kun je toch merken dat als ze ouder worden onrust ontstaat als iets niet hetzelfde is als ze thuis gewend zijn in Griekenland hebben ze nl een ander Alfabet....dat beloofd nog wat..!!!

En jawel hoor vorig jaar hebben we tot in den treurnis weken da azuurblauw wit gestreept plastic kleedje mee gesleurd nu hebben we een metallic...jajaja nie gewoon blauw nee metallic baby -bleu met een ton op de teller...nou toen ik dat las ging ik mij voorstellen hoe onhandig dat gaat rijden met zo'n rond houten vat voor je snufferd...gekkenhuis die Grieken en Kommer & Kwel trappen daarin....hmmmm...
    Oh ff verder lezen zag ik ook nog dat het een Hyundai Accent was ja accent zeker met zo'n rond vat op je stuur da wordt ongelukken maken want je ziet toch niks...ik begrijp dees wereld niet meer maar dat zal wel aan mij liggen..!!
    Upgrade naar 5 jaar ouder en 50.000 km meer op de teller...

Nou die naam van het stadje klinkt als een lekkere Spaanse worst of een enge ziekte..

Ik weet niet in wat voor land jullie terecht gekomen zijn maar het begint al goed....auto's die een upgrade naar beneden krijgen en het woord zegt het al...motorRIJDERS staan niet die rijden dus deze vakantie wordt waarschijnlijk de bizarste ever.
    Komen ze na uren in het idioot maar prachtig land aan snikheet je zou denken lekker zwembadje pikken nee gaat het stel bankhangen en naar Ziggo Sport kijken nou ja dat kan je in Brouwus toch ok...ja behalve dan die smerige goedkope toei wat Raki heet...maar die zal Gal & Gal ook wel hebben...!!!
    Affijn ze laten hem de volgende keer staan.....ik zou zeggen ga je voeten eerst maar eens wassen....maar ja zo ben ikke dus...