Van Off the Map naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Off the Map naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Off the Map naar Wellington

01 April 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

1 april 2018

Vanmorgen werden we wakker onder een strakblauwe hemel. Wij hadden het vermoeden dat het een uur of 8 was, maar hier in Nieuw Zeeland hebben ze afgelopen nacht de klok een uur teruggezet, want ze gaan hier de wintertijd in. Het verschil met Nederland is zodoende 10 uur geworden, dus 6 uur 's avonds hier is bij jullie nu 8 uur 's ochtends.
Omdat het Pasen is hebben we onszelf getrakteerd op 2 gekookte eitjes per persoon, het moet toch niet gekker worden. Kwart voor 9 zaten we in de auto op weg naar Picton om de boot van kwart over 2 naar Wellington te halen. Geschatte rijtijd zo'n 1,5 uur, dus we waren ruim op tijd in Picton om het stadje nog even te bekijken. Na een lekker bakkie cappucino en een fotoreportage van de plaatselijke regatta hebben we de auto met een halve centimeter zand erop ingeleverd. Om kwart voor 12 hebben we de koffers en onszelf ingecheckt bij de boot waar de bagage, net zoals bij een vliegtuig, apart wordt vervoerd.
Net voordat we de boot opgingen sprak een Schot uit Dundee van de Environmental Services ons aan over wat we gedaan hadden en wat onze plannen waren. Hij was van mening dat Nieuw Zeeland eigenlijk Engeland op de kop is en dat wij nu van het mooie ruige Schotland (Zuidereiland) naar het gladdere Engeland (Noordereiland) gingen. Dus volgens hem eigenlijk de moeite niet waard.... Blijft toch diep zitten bij die Schotten. Tien minuten voor de eigenlijke tijd vertrokken we om 5 over 2 door de prachtige Queen Charlotte Sound naar Wellington over een kalme zee. Onderweg werden we verrast door een roze paashaas, die eieren uitdeelde uit zijn mandje. Wat mensen al niet doen om aan geld te komen....
Om half 6 legden we aan bij Wellington waar we onze koffers van de bagageband pakten en onze nieuwe huurauto oppikten bij Budget Cars, deze keer een schone Ford Focus, zelfs met ingebouwd navigatiesysteem. Wat boffen wij toch.... Tien minuutjes later ingecheckt bij het QT Museum Hotel, wat inderdaad allerlei kunst in de gangen heeft staan en hangen. Er schijnt een hele route met voorlichting aanwezig te zijn over deze verzameling. Yannick, de Nederlandse jongen van de Valet Parking, maakte ons wegwijs met de naburige restaurants. Hij werkt er nu 6 maanden om de rest van zijn vakantie in Nieuw Zeeland te kunnen betalen.
Op zijn advies kwamen we vanavond uit bij Sweet Mother's Kitchen, hoofdzakelijk bevolkt door studenten, met een leuke bediening, goed eten, opvallende kleurige verlichting en net iets te harde muziek voor ons ouwe knarren.

• 02 April 2018 - 15:09

Missbucket "de Rollende Reporter":

Als ik dan op mijn gemakje en met veel aandacht die foto's bekijk moet ik toch eerlijk bekennen dat ik deze reis toch wel een beetje meer credits had mogen geven want man man...vrouw vrouw ...wat een prachtige beelden van een prachtige weldadige sfeer is dit zeg en het kwam ineens binnen. Al die indrukken die jullie opdoen... ones in a lifetime....ik zag wel dat jullie de gemiddelde leeftijd ietsjes naar beneden haalde en respect en diepe buiging voor die jongen met een roze paashaaspak nou dan heb je lef en een lekker zakcentje hoop ik voor die knul.....we zullen het nooit weten...!!!

Nou die les klok lezen sla ik voor het gemak ff over...koppijn krijg ik ervan...met handen en voeten kom ik er nog niet uit...nou ik schrijf wanneer ik zin heb en of dat nou 8 uur is of 14.00 uur who cares....pff niet te doen voor mij als zelfbenoemde autist ...!!!!!

En of die strak blauwe lucht nog niet genoeg was hebben ze zich getrakteerd op welliefst 2 eieren p.p. dat wordt weer overwerken Bart of crowndfunding Help ze de zomer door......we zullen het beleven...!!!
    Dan even resumé Overflakkee.....wij hebben 1,5 uur gereden en de auto met een halve centimeter zand ingeleverd....da kennie want neem maar van mij aan als je rijdt dan gaat het zand er vanzelf af of hebben jullie eigeel op de auto geplekt...!!!! Da is vals spele da mag nie...!!!!

Enfin na een bak oploskoffie en wat plaatjes geschoten van een paar kano's de boot op en toen rees bij mij de vraag: gaan ze die ander 23 dagen dan te voet....misschien ff verder lezen...!!!!

Waar bemoeien die Schotten zich mee en nieuwsgierig ook nog....wat heeft u gedaan en waar gaat u naar toe....nou wat denk je zelf....pak je doedelzak en blaas hem op ja.....maar dan op een nette manier....hmmm....

Ja hoor....het auto mysterie is ook opgelost en ik heb zo'n vermoeden dat dit nog topdagen gaan worden...het geluk spat van het scherm en als je al als een kind zo blij kunt zijn met een schone Ford Focus dan is er nog hoop voor ons hebberige en dat ontroert me....het leven is goed en zeker in de trant van Pasen het feest van het licht en vrolijkheid.....maar eerst zien en dan geloven dus voor alsnog neem ik het voor zoete koek aan maar ergens op een foto of Drone filmpje zal de auto moeten verschijnen in al zijn glorie....dus opschieten want jullie kennende is da ding zo weer vies....we wachten af..!!!

Wel heel bijzonder dat er een museum en hotel in een zit echt op zun Hollands 2 halen 1 betalen ook hier zal binnenkort wel beeld over verschijnen....vermoed ik want tja kunst en cultuur is de hobby van dit stel......

Ja als gu achter de pannen staat dan krijg je het warm dus ik begrijp die naam van dat restaurant wel en ons moeder maar zwoegen tot diep in de nacht zweet uit ons smoeders keuken en ja ja studenten die een centje bijverdienen....neehee gewoon haar eigesse bloedjes van jong die de zaak draaiende moeten houwe...zo lust ik er ook nog wel een paar en dan van die gekleurde lempkes om de zaak wa te verdoezelen....maar goed de kachel moet gloeien.........

Wordt vervolgd..............

Missbucket de rollende reporter xxx