Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dubai

27 November 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Om half 11 vertrokken we naar Düsseldorf voor onze vlucht van half 3 uur naar Dubai met Emirates. Na een buitengewoon comfortabele vlucht met veel beenruimte in een Airbus A380/800 landden we rond een uur of twaalf plaatselijke tijd op het grote en zeer drukke vliegveld van Dubai. We werden opgewacht door vertegenwoordigers van Stip reizen, herkenbaar aan de groene kleding en bordjes.
Met een hele hoop medereizigers werden we uitstekend begeleid naar de bus die ons naar ons hotel bracht. Rond een uur of half twee werden we weer door Stip medewerkers ingecheckt in ons hotel Tryp by Windham. In dit 27 verdiepingen tellende hotel mochten wij ons op de 12e verdieping installeren. Rond half 3 moe ons bed ingedoken (half 12 Nederlandse tijd) om om 7 uur luidkeels gewekt te worden door een oproep voor gebed vanuit een naastgelegen moskee. Een wekker die we niet uit konden zetten. Anderhalf uur later belde de werkster drie keer aan om vervolgens binnen te komen en ons in bed te zien liggen. Zij is bij nader inzien toch maar omgedraaid want een bed opmaken met mensen erin valt niet mee. Toch maar opgestaan rond een uur of half 10,  dus voor ons half 7, om de ontbijtzaal op te zoeken. Na een prima ontbijt onder schetterende muziek deden we een poging onze paspoorten terug te krijgen die we bij het inchecken in moesten leveren. We moesten 500 Dirham borg aftikken voor de kamer waarvoor Bart met een royaal gebaar zijn visa kaart aanbood. Tot onze schrik werd zijn pincode geweigerd. Die was  blijkbaar veranderd nadat hij een  nieuwe kaart had gekregen. Een hoop gebel met Visa en toen maar met onze bankpas Dirhams gepind. Daarna onze toegangskaarten opgehaald voor de Formule1.

• 28 November 2019 - 14:33

Rob En Leida:

Veilig aangekomen in dubai en een mooie kamer,

wat is dat toch met die creditcard bij jullie.
    Gelukkig konden jullie pinnen.
    De schoonmaakster is denk ik geschrokken en heeft zich uit de voeten gemaaakt.
    heel veeel plezier en we horen en lezen van jullie en duimen dat max het goed doet
    liefs

• 28 November 2019 - 17:43

Mariëtte Van Der Vorst:

ja, nou snap ik dat je je verjaardag gewoon thuis viert; met dit in de planning! Verzuip niet in 't zand tussen de palmen en geniet MAX-IMAALl

• 29 November 2019 - 13:01

Missbucket "de Rollende Reporter":

Goedemiddag lieve vrienden het rolde weer eens niet zo lekker dus geen mail bekeken en dan merk je toch al snel dat je heul veul mist want de tortelduifjes zijn weer gevlogen....jahaaa en ie zomaar ff om ut huukske nee serieus naar die Koeweitpakken......ik heb Sultana's altijd al lekker gevonden....winkwink....hahahaaa..!!!
    Eigenlijk toch maf dat je om je eigen grappen gaat lachen dan komde echt iets te kort...toch...hmmm..!!!

Maar goed voor de afwisseling surfborden ze nu over het zand de vallei waar Klaas Vaak jaloers op is maar hee hee daar ging het verhaal niet over.

Met Stip op 1 de meest chaotische reis tot nu toe en geheel van de blauwe knoop....er kwam geen wijn in voor niet eens un slokske....of zijn het stiekeme drinkers geworden....nee hoor daar groeien geen druiven da zal ut um zijn.
    Weet je wel zeker dat je de juiste kamer hebt besproken niet een met extra's en zo....da ken.....hmmmm..!!!
    Had je geen pleister voor die schreeuwlilluk zunne mond kenne doen en da "miden in de nacht " ..!!!
    Gelukkig was de Alzheimer Light bij Bart van tijdelijke aard en zo kwam alles toch weer goed.

Nou ik zou zegggen geniet met volle teugen want dit stond al zolang op je bucketlist e dan is het bijna zover....oehoe spannnenddddddddd.....

Mooie tijd nog daar en Salamuleikum en houdoe en tot ziens,

Warme groet en wordt vervolgd.......

Missbucket de rollende reporter xxx