Russell 2 - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Russell 2 - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Russell 2

19 April 2018 | Nieuw Zeeland, Opua

19 april 2018

Jenny had bij het ontbijt heerlijke boerenomeletten gemaakt, die wij als enige nog aanwezige gasten samen met haar tijdens een goed gesprek over muziek op hebben gegeten. Ons idee om naar Cape Reinga te rijden werd door de reisduur van 3 uur enkele reis al snel de kop ingedrukt. We besloten na het ontbijt de andere kant op te rijden richting Cape Brett, maar daar zijn we ook niet beland want daar hadden we nog een 4 uur durende wandeling voor nodig. En dat past niet in ons relax-schema. Wel hebben we genoten van prachtige baaien met de vele plezierjachten die daar liggen.
Net na het middaguur teruggereden naar Russell, waar we de oudste kerk van Nieuw-Zeeland compleet met kogelgaten uit 1845 tijdens de belegering door de Maori tegen de Britse overheersing hebben bekeken. Bij de Newport Chocolaterie dronken we vervolgens een kopje cappuccino met twee bonbons van chocola die ter plaatse werd bereid en die zo lekker waren dat we de neiging kregen de hele winkel te kopen. Het wordt gerund door een Argentijns stel die meteen aangaven dat zij net zo Argentijns waren als onze koningin.
Na een zonnebad aan de baai met uitzicht op vertrekkende veerboten hebben we een wijntje gedronken in Hone's Garden waar ze heel bijzondere verticale vetplantenmuren hebben. Misschien een idee voor onze patio.....
Na nog een strandwandelingetje zijn we om half 6 aangeschoven voor een heerlijke "snapper" (baars-achtige vis) voor twee bij The Gables restaurant. De vis werd door een Franse ober, compleet met artistieke snor en sik, voor ons gefileerd. The Gables is het oudste restaurant met licentie van Nieuw-Zeeland, waar in vroeger dagen een bordeel was gevestigd.
Bij thuiskomst in het donker bleek dat Jenny de verlichting in en om onze cottage had aangedaan, zodat we deze keer zonder te struikelen over de dichte begroeiing onze voordeur konden bereiken.

• 19 April 2018 - 12:49

Missbucket "de Rollende Reporter":

We hebben deze reis veel uit gepluisd en onder de loep genomen maar het feit blijft dat het daar spectaculair mooi is en zeker een land om van te houden vooral de omgeving waar je nu bent spreekt mij erg aan....de prachtige oude in elkaar gestrengelde bomen, de magnifieke vergezichten en dan die sprookjesachtige groene Hobbit heuvels waar ons azuur blauw/wit tafelkleedje prachtig had kunnen flaneren maar voor andere doeleinde gebruikt werd.
    Al bij al kun je wel spreken van een volumineuze fruitige maar zeker ook verrassende en enerverende vakantie voor dit stel en ik hoop dat ze tot in lengte van dagen er met plezier op terug kunnen kijken.....sniksnik.....!!!

Een boerenhomeletten als ontbijt als enige gast overgebleven pratend over muziek....dat zal me een geloei zijn die ochtend......we zullen het nooit weten....!!!

Ja nee 3 uur heen en 3 uur terug dat kan ech nie op een geplande relaxt dag waar de andere bezienswaardigheden 4 uur lopen vandaan ligt.....jongens wat heb ik nou aan zo'n info....bereid dan eens een keer zo'n uitstapje goed voor ipv gesprekken voeren over god weet wat dan had je nog een leuke dag gehad....nee we smijten er maar weer een leuk wit kerkje tegenaan met een parkeerplaats voor zielen waar de rust je tegemoet deinst....op de werf van botten....gezellig alternatief maar wat een dooie boel daar zeg.
    Ik krijg nu echt zo'n gevoel dat ze de tijd aan het opvullen zijn maar nog eerlijker ben ik als ik vermoed dat ze alles afraffelen om zo snel mogelijk met een big smile achter het doorzichtig glas met druiven gaan zitten......maar zoiets mag je alleen maar denken...hmmm.....!!!
    Dan zie je op de foto Bart zwaar in gesprek met zichzelf zich afvragend hoe moet dit nu verder...gaan we ons hier vestigen....blijven we werken in Nederland.....gaan we toch een andere richting in....je weet het niet.....!!!!!

Kijk en dan gaan we de goeie kant op cappuccino met eigen gemaakte bonbons bij de Newport Chocolaterie man man het water loopt me uit de mond en ja ik zou ook dat gevoel krijgen om heul die zaak los te kopen maar dat gaan wij niet doen dat zou heul bijzonder zijn.....Maxima's landgenoten...die van vroeger.....zouden daar geen problemen mee hebben.....vermoed ik...!!!

Vooruit we moeten door want het wordt hier 26 graden dus zometeen lekker door de duinen bij mijn favorieten bakker een marsepein ijsje met slagroom halen...yammieyammie....

Voor het reisverslag staat het dan leuk dat je over de baai keek en een strandwandelingetje maakte om......nou de werkelijkheid was waarschijnlijk net iets anders....kijkend over de baai zoekend naar het terras waarin zij hollend over het strand een tafeltje bemachtigde om de schijf van 5 aan te vullen want laten we eerlijk zijn druiven... waar de wijn van gemaakt wordt.... telt in de schijf ook als fruit en past binnen het dieet...hmmmmm....wat een lulverhaal zeg.....maar goed we zijn niet anders gewend....!!!!

Die vetplanten muur voor jullie patio.....ik weet het nie of da nou wel zo'n goed idee is....het fleurt de zaak wel op dat zeker maar of je het nou leuk vind als je lekker in de jacuzzi zit en geprikt wordt door zo'n dikke plant.....ik heb mijn twijfels maar hee het is jullie tuin dus leef je uit zou ik zeggen...hmmm...!!!

Nou ja op het lange lest krijgen we dan ook nog Reneeee uit Alo Alo.....compleet met snor en sik en gelukkig zag hij goed want de vis werd gefileerd....ik snapper niks van dattie da zo goed kon...hmmm..!!!
    Een ex bordeel met licentie en een snapper gefileerd door een ras echte Fransoos daar krijg ik zo toch hele aparte associaties bij.....in geuren en kleuren.....!!!!!!
    Ik zwijg.........

Hahahahahaaa die Jenny was wijzer die dacht komen ze straks terug van het fruitfestival en dan is de omgeving toch wat waziger dan gedacht.....en ons werd altijd geleerd dat jezelf goed moet opletten waar je loopt anders val je op je snuit en wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht en een gekwetste ego....morgen lezen we of deze actie geslaagd is.....!!!!!!

Wordt vervolgd............................................

Missbucket de rollende reporter xxx