Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Rotorua

10 April 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

10 april 2018

Onze verloren slaap goedgemaakt, zolang als we konden uitgeslapen (tot 08.00 uur) en toen we door het gordijn gluurden bleek dat de hemelsluizen weer openstonden. Even de weerradar gecheckt en daaruit bleek dat het rond een uur of 3 's middags op zou klaren. Dus de hele morgen besteed aan was, boodschappen doen en verzinnen wat we vanmiddag zouden gaan doen. Na lang overleg zijn we na de lunch vertrokken naar Wai-O-Tapu (heilige wateren), een geothermisch gebied, wat wil zeggen allerlei gekleurde poelen en kraters. Iets wat we in Yellowstone NP ook al een keer hebben mogen bewonderen. Samen met het bezoek aan de naastgelegen modderpoel hebben we zo'n twee uur rondgelopen. Ondanks de vele Chinese opschriften waren we met zijn tienen in het park, onze Aziatische vrienden waren blijkbaar vanmorgen al geweest in de stromende regen. Een nadeel aan dit soort gebieden is dat het lijkt alsof de stoom altijd jouw kant opkomt, zodat het heel moeilijk wordt om foto's en films te maken zonder beslagen lenzen. De selectie is dan ook danig uitgedund door dit fenomeen.
Terug in Rotorua zijn we vroeg gaan eten bij een restaurant genaamd Atticus Finch, genoemd naar de fictieve advocaat uit de film "To kill a mockingbird" met Gregory Peck. Dit restaurant bedient zich van het "shared plates" systeem, dat houdt in dat ze zo gauw er een gerecht klaar is dit uitserveren, waarvan iedereen aan tafel dan een vorkje meeprikt. Het wilde niet zeggen dat de gerechten groot genoeg waren voor twee, dus je moest wel twee gerechten bestellen. Dus je moet maar net zin hebben in het gerecht wat een ander bestelt. Zo niet dan zit de een te eten en de ander toe te kijken. Wij kregen eerst een schaaltje friet, daarna wat sla en toen allebei vis omdat we dat allebei besteld hadden. Toen ons hoofdgerecht kwam zaten we al redelijk vol van de friet, die we niet koud wilden laten worden. De gerechten waren erg lekker maar het systeem werkt voor ons voor geen meter. Het enige voordeel is dat de keuken nooit gerechten tegelijk klaar hoeft te hebben voor een tafel en dat lijkt ons nou net de kunst van het koken in een restaurant.
Morgen gaan we in afwachting van het weer nieuwe plannen smeden in deze stad waar van alles is te doen.

• 10 April 2018 - 13:38

Missbucket "de Rollende Reporter":

Zo wel tot 08.00 uur uitgeslapen wow dan ben je al zowat de hele dag kwijt....voor mij klinkt het als midden in de nacht maar gelukkig draait het niet om mij...!!!

En dan moet je van ermoei het Google accessoire uitpluizen voor wat vertier en met een valse doch brede glimlach laat ik hier de luikjes opendoen en het zonnetje schijnt mij tegemoet en zo'n 10 km verder zoveel te beleven ik zou als ik jullie was het blauw/wit gestreept tafelkleedje pakken en eronder duiken want dat geeft dan nog iets kleur aan de dag...hmmm...!!!
    En dan zo saai en gewoontjes de was en boodschappen doen....zoek het verschil......!!!

Meestal als je mensen te eten geeft krijgen ze weer wat energie en bereiden ze top ideeën voor dus huppakee lunchen en naar een spooky achtige omgeving met prachtige en bijzonder kleurende watertjes wel indrukwekkend mooi voor mij als leek.....het stel had het uiteraard al eens in het Yellowstone Park beleefd tja dat is niet voor iedereen weggelegd vandaar dat wij klassikaal kunnen genieten van de les Wereldreis op zun Brabants.....en waarin heel duidelijk wordt beschreven dat de topsingel.....Op de camping voor dit stel niet van toepassing is...helaas maar ieder zijn ding toch en zij zijn meer van de Resorts met eigen ingang obers en serveerster ten volle aandacht voor hen...liters wijn en kilo's zalm of ander zwemmend materiaal, spa waar je met je blote kont in mag maar wel uitkijkend op de sterrenhemel en een aparte douche/toilet heeft, zonneschijn en knallend vuurwerk bij maanlicht.....enz.....!!!

De rijsttafels voor 2 personen waren verzopen in de regen dus daar had het stel geen last meer van...pff gelukkig blijft ons dat bespaart dit jaar maar ja dan krijg je er wel weer van die treurnis verhalen van hemelsluizen bij Brouwhuis..oh nee in Nieuw Zeeland open en ingepakte bergen met banden wolken en mist die net als rook altijd naar jou trekt en planken over beekjes ipv een fatsoenlijke brug, luchtbedjes en kaarsen ipv lampje en ga zo maar door. Wat ben ik blij met de hulp geboden op Schiphol en wat zal dat hard nodig zijn....!!!

Dan bij stress eten, lekker op tijd dat je nog wat aan je avond hebt...hmmm maar dan gebeurt er iets vreemds dan krijg je eerst je friet met slaai en als je vol zit je verschillende soorten vis waar iedereen van mag mee eten nou als ik daar was dan zal geen mens aan mijn eten komen...die konden het niet meer navertellen dat is for shure maar gelukkig zit ik hier veilig en opgesloten in de instelling en doe geen hond nog vlieg kwaad...!!!!

Goed bezig Rolly....als je van zo'n kort treurig verhaal een half boekwerk kan schrijven heb je talent.....iek wat een zelfingenomenheid...zen zen geen ego en alles is goed..oomzoom......dat is gewoon om aandacht smeken niet meer en niet minder dus wie is hier zielig......wij zullen het nooit weten....!!!

Kijk en dan sluiten we heel positief af met het vooruitzicht van een stad waar van alles te doen is ik hou ervan als het maar niet weer zo'n tour met uitleg over wanneer hoe wie en waarom wordt want da zal wel maar who cares....nee wij willen onvervalste echte Hema's, Boetiek Het Ankertje, Kruidvat of dun Aldi zien zo van dat soort gelijke en kleurrijke winkels wellicht her en der nog een McDonald's, Burger King of KTF kip want daar zit ook heel veul en calorierijke geschiedenis achter....hmmm...!!!

We gaan het beleven.

Wordt vervolgd.......................

Missbucket de rollende reporter xxx