Makarora - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Makarora - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Makarora

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

21 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Makarora

21 maart 2018

Wij genieten erg van jullie reacties, dus ga daar vooral mee door! En Leida, met mijn oog gaat het goed.

Wij willen Miss Bucket, de rollende reporter, van harte feliciteren met haar verjaardag en Erik en Lineke veel succes wensen met de verkiezingen. Dat de SP maar veel stemmen mag vergaren!

Vandaag op tijd opgestaan want de helicoptervlucht met wandeling en jetboat stonden op het programma. In de stromende motregen kwamen we aan bij het kantoor van de organisator die ons met lede ogen moest vertellen dat er onder deze omstandigheden helemaal niets te zien was en dat de vlucht niet door kon gaan. Nu hadden wij toch al niet zo'n zin om minimaal drie uur door de stromende regen te lopen, dus heel erg vonden we dat niet. Als we tijd genoeg zouden hebben mochten we morgen nog een poging wagen. Aangezien we morgen minimaal 3,5 uur moeten rijden nemen we dat nog even in beraad. Met hangende pootjes zijn we weer teruggereden naar onze lodge, waar we onze wandelschoenen hebben uitgegooid en ontspannen aan deze verplichte rustdag zijn begonnen. Omdat we in deze lodge ook de beschikking hebben over een wasmachine en -droger hebben we de gelegenheid te baat genomen om alle inmiddels weer verzamelde was weg te werken.
Op de boerderij van de lodge was er vandaag net een team schaapscheerders gearriveerd bestaande uit vier scheerders, drie wolverzamelaars en twee schapenvangers. We mochten daar een kijkje nemen en filmen en fotograferen. Elke drie tot vier minuten werd er een schaap van zijn winterjas ontdaan en dat terwijl het hier nog winter moet worden. We zullen nog eens navragen waarom ze dat hier aan het eind van de zomer doen en niet aan het begin van de lente. Ook twee lama's waren te grazen genomen en de boer was met zijn herdershond de schapen aan het tellen. We vonden het erg leuk om dit van dichtbij te bekijken, maar daarom vluchtten de schapen voor ons weg en moest de boer weer helemaal opnieuw beginnen met tellen, en hij heeft 1800 schapen. Gelukkig stonden die niet allemaal hier op het veld....
Omdat Els net schone kleren had aangedaan omdat alles de was in ging vond de herdershond het een goed idee om daar eens even vrolijk met zijn smerige poten tegenaan te springen. Jammer dat ze op dat moment niet het blauw/witte tafelkleed als sarong had omgeslagen. Na een niet mis te verstane uiting van onvrede betekende dit een extra was voor haar en het zou nog wel een rustdag zijn.... Toen ze weer in de schone kleren stond hebben we de andere kant van de boerderij nog even bezocht, waar eerst 1 kip op ons afkwam, toen 2 en toen Els wou weglopen (ze heeft het niet zo op kippen, zie verslag Lake Tekapo) kwamen er nog 6 van deze dames aangerend. Bart, die een en ander lachtend stond te filmen, kreeg de duidelijke opdracht deze beesten bij haar vandaan te houden.
We wilden gaan eten bij het naastgelegen restaurant, maar dat bleek helemaal leeg en verder is hier geen enkele horeca-gelegenheid in een straal van 30 kilometer te vinden. Dus heeft Bart maar eitjes met spek gebakken, begeleid door een glaasje rose en druifjes na. Wat je van zo'n ontbijtmandje al niet kunt maken....

  • 21 Maart 2018 - 12:27

    Rob En Leida:

    Ook ik dus wij willen de rollende reporter van harte feliciteren met haar verjaardag. Hieperde piep hoera.
    Jullie verslag aangevuld met op-aanmerkingen van deze ietwat kritische reporter zorgt ervoor dat wij steeds weer uitkijken naar het volgende verslag. Vandaag is het stemmen geblazen en hier in den haag is de opkomst zeer matig. Tot op heden 12.00u hebben slechts 14% van het volk hier hun stem uitgebracht.
    Wat een "teleurstelling" dat de helikopter vlucht niet doorging. Op zich altijd weer een belevenis maar ja tis niet anders.

  • 22 Maart 2018 - 15:03

    Missbucket "de Rollende Reporter":

    Enorm bedankt voor jullie hartverwarmende felicitaties het was weer een topdag. Overstelpt met liefde, aandacht, cadeaus en berichtjes ben ik de dag goed doorgekomen maar hee het was dan ook wel by far de meest " vreemde" verjaardag ever..!!!!
    Ik hoor nu officieel bij de bejaardenpuber ouwe taarten club maar vroeger vierde je dat je met pensioen mocht...mooi nie ik krijg het pas volgend jaar juli dus wat vier ik u eigenlijk...iets speciaals bedoel ik dan en ik mocht ook gaan stemmen en dan bekijken ze je ID en je ziet ze denken hee dat is toch vandaag....oh wat leuk gefeliciteerd en waar is de traktatie...nou er stond een schaaltje paaseieren dus i zeg heel bijdehand....daar hebben jullie al voor gezorgd dus erg bedankt en zeer attent...hahahaaa en dan die smoeltjes een echte puberstreek...!!! Maar goed ik heb hem overleefd en wat is dan ultiem geluk.....eten aan het strand daar droomde ik vroeger van en nu kan het werkelijk a dream came tru dus ik kan er weer tegen.
    Tja en kritisch ben ik want we moeten de schrijfster blijven inspireren het is een soort kat en muis spelletje..maar goed huppakee aan de slag ermee..!!!

    Zo zie je maar weer zelfs in New Zeeland kan je iets plannen wat niet doorgaat vwg het weer....hahaha en wij maar denken dat het alleen in Nederland gebeurt maar dan word ik vrolijk als ik lees dat er gewassen en gedroogd kan worden en dan ruik die heerlijke geur de nuances van boeketten met de meest geurige bloemen en zie je de meest stralende schone was wapperend aan het draadje en op de radio klinkt zacht het muziekje van de Lieshoutse hermenie en pink je toch ff een traantje weg en denk je aan Holland waar de zon scheen en je scherp uitzicht hebt en je eigen bedje en een jacuzzi met lampjes in de tuin........snrgrrrr....wakker worden rollende reporter...!!!

    Ik dacht....laat ik eens eerst even het verhaal verder lezen want i vroeg me halverwege het slepend verhaal al af of het blauw/wit tafelkleedje ook gewassen werd maar tot mijn grote schrik had het eigenlijk als afleiding moeten dienen...nou mooi nie da kende toch niet maken...onze rode draad door dit blauw/witte verhaal zou verstoord worden maar gelukkig waren het maar kleren tja da krijg je als je neiskierig met je neus voorop wilt staan...in Brabant zeggen ze...God straft onmiddellijk en goed...ik zeg niks...!!!! voor het eerst...!!!
    Toen ik las nu moest hij opnieuw die schapen gaan tellen kreeg ik een flashback van Het Sinterlaas Journaal....die huispiet moet ook telkens opnieuw gaan tellen...ken toch merken dat ik oud wordt...begin al aardig op ons moeder te lijken....hahahaha.....

    Maar dan heb je een extra was moet je ook nog omgaan met de " wilde beesten" van dit land...kippen het moet nou toch echt nie gekker worden maar uit ervaring weet ik dat kippen behoorlijk agressief kunnen zijn. Ik heb eens op een recreatie bungalowpark gewoond met bos erbij en al kwallend met mijn zwager over een kleine kinderboerderij kreeg ik met mijn verjaardag een kip Fientje noemde ik haar, toen dacht ik nog lief zo'n kip...da verrekes ding had in de auto onderweg in de doos van haar rijtuig een ei gelegd...en wij hadden haar vleugels gekortwiekt want Fientje vloog weg en vond je hoog in de boom terug en met open mond van verbazing stond deze stadse Provinciaal te kijken naar terror Fientje in de boom en die naam reeg ze omdat ik niet mijn huis in mocht da ding pite maar in mijn voeten de terrortrut nou ze snel verhuisd naar de "kinderboerderij" in de buurt...dus ik begrijp je wel hoor maar goed we dwalen weer af....en ja Bart en vrouwen is prijs schieten...altijd een match... en als je dan leest dat hij je ook nog op verrukelijke wijze in leven houdt dan is het leven goed.

    Wordt vervolgd........

    Missbucket de rollende reporter xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Makarora

Bart en Els

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 68342

Voorgaande reizen:

27 November 2019 - 02 December 2019

F1 reis Dubai/ Abu Dhabi

01 September 2019 - 21 September 2019

Kreta 2019

05 Maart 2018 - 23 April 2018

Nieuw Zeeland

21 Mei 2017 - 04 Juni 2017

IJsland

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

MidWest USA

16 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Schotland 2015

13 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Rondje Florida

Landen bezocht: