Manapouri/Milford Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Manapouri/Milford Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Manapouri/Milford Sound

18 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Manapouri

18 maart 2018

Bij ons Zen-ontbijt mochten we genieten van de heerlijke zachte klanken van de achtergrondmuziek, eigengemaakte cranberry-, kiwi- en sinaasappeljam en de tips voor de route naar Milford Sound. We vertrokken vol goede moed maar werden al snel ingesloten door twee bussen die volstonden met Chinese tekens. Toen we even later aankwamen bij Mirror Lakes stonden daar reeds vijf andere bussen op deze twee te wachten. Het was er zo druk dat zelfs de Chinezen zeiden "there are too many people here". En met de spiegeling in het water leek die menigte zich nog te verdubbelen ook. Om de bussen voor te zijn zijn we doorgereden via Knobs' Flat, een gele grasvlakte tussen de omliggende donkere bergen in, om door de Homer tunnel van ruim een kilometer lang de powerwaterval van de Chasm te bekijken. Hier zijn de rotsen door de grote waterkracht in prachtige vormen uitgesleten. Even later kwamen we in de regen en zware mist aan bij Milford Sound, maar zelfs in de mist levert dit mooie plaatjes op. Hoe het er in de zon uitziet zagen we alleen op ansichtkaarten.
Toen we weer terugreden zijn we gestopt bij Falls Creek om deze wildstromende rivier en waterval eens goed te bekijken. De volgende stop was bij Lake Marian, waar we een heerlijk wiebelende hangbrug (Els' favoriet....) de rivier moesten oversteken om daar de watervallen in allerlei standen te fotograferen. Ook nog helemaal naar het einde van de zandweg doorgereden en een half uur gewandeld naar de Humboldt Falls. Deze is heel hoog en heel smal, maar jammer genoeg ook te ver weg te zien. Bart moest zo nodig nog even op de nabijgelegen hangbrug over de Hollyford rivier een filmpje schieten, maar had niet in de gaten dat de beruchte "sandflies" net op dat moment met zijn allen naar vers bloed op zoek waren. Nietsvermoedend stapten wij weer in onze auto en toen we wegreden zagen we dat we er zo'n 30 passagiers bij hadden. We wilden ter bescherming onder ons blauw/witte tafelkleed kruipen, maar daarvoor zouden we eerst weer uit de auto moeten om de achterklep te openen. Met een hoop gemep hadden we zo'n klein half uur later bijna alle bloedzuigers tot kleine lijkjes verwerkt.
De hele terugweg tot Te Anau scheurden we achter een touringcar aan, die Bart nauwelijks kon bijhouden, als hij niet over de toegestane snelheid van 100 km per uur zou rijden. We waren ervan overtuigd dat dit een lege bus moest zijn Wat schetste onze verbazing, toen de bus stopte in Te Anau zagen we dat de bus propvol zat met mensen met ofwel witte danwel groene gezichten. Blij dat we daar niet in zaten....
Na een uitje van 8,5 uur over deze prachtige route vielen we tamelijk vermoeid onze kamer binnen, waar we ons na het eten hebben voorbereid op de tocht van morgen, een "overnight cruise" op de Doubtful Sound. Vermoedelijk geen internetverbinding daar, dus zullen jullie iets langer op onze avonturen moeten wachten.

• 18 Maart 2018 - 10:53

Lineke:

Maar goed dat deze wereld zoveel moois te bieden heeft, houdt dat in gedachten.
    Hoeven jullie straks waarschijnlijk niet in therapie voor het china-syndroom.
    geniet van de cruise, knuffels

• 18 Maart 2018 - 17:21

Missbucket De Rollende Reporter:

Nou da begint al ingewikkeld...bij ons Zen-ontbijt.....moet ik me dan voorstellen da Bart mi zun benen in de kleermakershouding zit verstrengeld...hahaha Bart jongen en hoe voelt dat...hahahaha....dus toch therapie...fysio....!!!
    Afijn in hemelse omgevingen mi un paar bemoeials is het toch tijd om te gaan....aufwiedersnitzel en houdoe en tot ziens..!!

Nou zijn er geen chinezen te bekennen maar bussenvol reclame van Babi Panggang en Koeieloek en....beetje sambal bij....op weg naar het sprookjesmeer waar alles verdubbelt en dan ook nog durven roepen dat het te druk is.....gekkenhuis da is die weerspiegeling in feite zijn er alleen Els en Bart wanne kwats maar ut praat leuk...hmmm..!!!

Ja fijn op vakantie lekker relaxt vluchten voor mensen.......om uiteindelijk op een sprookjesachtige plek te belanden...werkelijk schitterend. Bij die foto in de mist moest ik denken aan de DVD die ik heb The Mists of Avalon ook die omgeving doet me er aan denken...!!!
    En dan precies wat wij elke dag zien....de schoonheid vanaf een plaatje.....!!!

Dat lijkt me nou zo prettig dat Marian zo lekker kan wiebelen ja en die zandvliegen zijn gek op zo'n inboorling...yammieyammielekkerhapj.nl dachten ze maar het is maar goed dat Marianne Tiemen van De partij van de Dieren dit niet zag want die kreeg een rolberoerte je mag geen beessies meppen maar ja 30 extra passagiers is to muts dus het zei je vergeven...poeh wanne dunk hé..of ik daar iets over te vinden heb...over bemoeials gesproken...!!!

Je hebt toch nie het tafelkleedje gescheurt hé.....hahaahaa grapjurk ben ikke zeg en ja ik denk voornamelijk gruun of lijkwitte mensen....nog een wonder dat je ze zag i.p.v. voorover gebogen met een Appieplastiek zakje kotsend......hun reis schoot lekker op zo op deze manier maar of dat nou vakantiepret is....we zullen het nooit weten..!!!!

Kende toch merken dat je een dagje ouder wordt hé als je al na 8,5 uur uitgeput op bed valt......vruuger kwam er nog een stevig potje.....pesjanse erachteraan en dan nog nie muug hé...tja vergane glorie..!!!
    Nou oogjes dicht en snaveltjes toe...slaap lekker...!!!

Yeh vrienden we hebben bessem...eindelijk pfff ff rust... wa erg dat ze geen WiFi hebben... afschuwelijk en wat gaan we ze missen en wat moet ik morgen nu...val in een diep zwart gat...hahahahahaaaa mooi nie...!!!

Wordt vervolgd.....als vanouds..

Misbucket de rollende reporter xxx

• 19 Maart 2018 - 09:44

Ria & Andre:

Hallo Barteltjes,
    Wij kijken iedere dag vol spanning naar jullie verhaal, wat ons opvalt is dat jullie wel heel veel chinezen tegenkomen en zijn het geen mensen dan zijn het wel de bussen, een en al drukte.
    Maar wat een mooie omgeving laten jullie ons zien.
    We begrijpen dat jullie een bootovertocht gaan maken, en wij hopen dat géén "Ineke" tegenkomen,
    Oja en géén hut onderin het schip.
    Het enige wat wij een beetje missen zijn de mooie dronebeelden (door dat stomme kabeltje) maar gelukkig hebben we de foto's nog.
    Wij hopen dat jullie beter weer hebben dan in Nederland,
    Weerbericht: overdag 0 tot-2( met zon) gevoelstemperatuur -7/8
    's nachts -5 gevoelstemperatuur weten we niet want wij slapen.
    Prettige bootovertocht, tot de volgende wifibereikbaarheid.

Groetjes, Ria en Andre

• 21 Maart 2018 - 10:27

Gerry:

Jeetje lieverds...wat een mooie foto''s.
    Genieten hoor.

Heel veel plezier nog verder op jullie mooie reis.