Van Owaka naar Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Owaka naar Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Owaka naar Manapouri

17 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Manapouri

17 maart 2018

Bij het vrolijke afscheid vanochtend van Lyndon en Gill raadde hij ons aan niet de voorgenomen route door het midden, maar de zuidelijke kustroute te volgen naar ons volgende adres in Manapouri. Dit duurde een uur langer maar je ziet wel heel andere dingen dan koeien. Na rijp beraad hebben we zijn advies opgevolgd en zijn we de zuidkustroute gaan volgen. We waren even goed op weg of we werden voorbij gescheurd door een in het geel geklede man op een quad, dat bleek een schaapherder te zijn op weg naar zijn kudde. Omdat we diezelfde kant opreden kwamen we even later ook aan bij deze wegversperrende kudde schapen. Na een hoop geblaat en gemekker en geblaf vluchtten de beesten het weiland in en konden wij onze weg vervolgen.
We weten niet of het aan het agressieve uiterlijk van onze auto ligt of de opdringerige rijstijl van Bart, maar het kwam binnen 20 kilometer een paar keer voor dat mensen aan de kant stopten om ons voorbij te laten. Wij zijn ons van geen kwaad bewust.... Het zou kunnen dat er een nationale waarschuwing is uitgegaan dat wij ons op de openbare weg bevinden. Na een korte shopstop in Invercargill kwamen we aan in het kleine hystorische havenplaatsje Riverton, dat in 1836 de eerste Europese nederzetting van Southland werd.
Een stukje verder kwamen we bij Gemstones Beach waar we gestopt zijn om te kijken of we er wat edelstenen zouden kunnen vinden. Wat we wel zagen was aangespoeld drijfhout en azuurblauwe branding. Ook mooi..... Nog nahijgend van de prachtige aanblik reden we weer verder totdat we bij Clifden de oude hangbrug uit 1899 tegenkwamen. We konden het niet laten er even overheen te wandelen en toen we bij een mobiele kraam een kopje thee wilden nemen bleek het dat ze net aan het inpakken waren. Hadden wij weer..... Toen hebben we uit pure balorigheid onze zojuist aangeschafte muffins uit de auto gepakt, die onder ons blauw/witte tafelkleed verstopt lagen, om die met een paar slokken koud water voor hun neus weg te werken. We zullen ze hebben!
De bergen van het Fiordland begonnen steeds dichterbij te komen en niet veel later kwamen we aan bij ons logeeradres, Cathedral Peaks B&B in Manapouri. Toen we onze kamer binnenliepen viel onze bek open van bewondering voor het schitterende uitzicht op Lake Manapouri met daarachter de Kepler Mountains. Op aanraden van Neil, onze nieuwe gastheer, zijn we gaan eten bij het Lake View cafe, een paar huizen verderop. Het lijkt een zaak met Ierse oorsprong, aangezien er uitbundig St. Patrick's Day werd gevierd. Het bedienend personeel droeg allemaal vreemde groene accessoires, zoals pruiken, hoeden, diademen, kettingen en stropdassen. Na een heerlijk etentje buiten in de zon en het bezichtigen van een oude Rover voor het pand zijn we teruggelopen terwijl we van de zonsondergang een paar mooie plaatjes hebben geschoten.
Morgen staat de rit naar Milford Sound en terug op het programma.

• 18 Maart 2018 - 16:41

Missbucket De Rollende Reporter:

Zo...ff bijgetankt mijn brandstof van de elektrische rolvoorziening was op...hahaha..ik ben een echte Diesel kom laat op gang maar anyway we zijn er weer.

Jullie treffen wel hele mooie kamers met nog schitterende uitzichten....is dit allemaal georganiseerd....paar dagen hier in dit of dat huisje of kamer...!!!! Dan ben je een echte bofbips..!!!

Waar is die nostalgische tijd gebleven dat je net als Die Peter van Heidi met de knapzak en wandelstok de schaapjes op het droge kreeg....nee nou mi un soort van vliegmesjien als een gek achter die beesten aan.!!
    Wel effectief want die beessies schrikken zich kapot en gaan rennen van zo'n Dries Roelvink geval....

Nou heb ik het vermoeden dat niemand daar voor jullie gewarskauwd is of bang zijn voor Bart zijn reisstijl die wij niet slecht vinden maar die vinden wij heul bijzonder....zou het ook niet gewoon beleefdheid kunnen zijn...tis mar un gok...!!!

Dan het stukje na een korte shopstop....ja un pak melk bei dun Aldi....dacht ik maar nee en echt onvervalst Keiebeiters hoetje.....hoe is het mogelijk mijlenver van huis en dan toch ook weer dichtbij en weemoedig bekijk ik die prachtige foto en denk...wat een rijkdom hé.....snotter snotter....!!!
    Ik wist trouwens niet dat ze daar zo'n prachtige kerels hebben New Zeeland zo dur liep me toch een stuk over die brug fietfiew zou ik zeggen een echte onvervalste inboorling....made in Holland...hihi.
    Trouwens ik kan me geen magischer beeld vormen bij skroot en azuurblauwe brandingen..yohho prachtig..hmmmm...!!!!!

Wan neetoren bende gullie toch recht vur die mensen hun snufferd andermans waar opvreette da is nie netjes maar ja dan hadden ze voor jullie maar die hele kraam weer op moeten bouwen...service van de zaak heet dat toch..!!! Nou die liggen nog te janken in bed vanal dat omzetverlies...!

Ja...nou is da kleedje vies...da ken toch nie maar wel een sjieke verstop plaats....maar voldeed de Appietas dan nie...!!! We zullen het nooit weten.

Ja en je vergeet het voornaamste....het klavertje vier komt daarvandaan.....prachtig toch en huppakee daar gaat weer een liter beer in het keelgat dat was me het feestje wel en knap dat je het nog zo zuiver en duidelijk kunt navertellen of heeft nu zelfs je kater hoofdpijn..!!!! hikhik......

En heb je de "dief" geraakt....lekker kripties....!!!!

Wordt vervolgd.....

Missbucket de rollende reporter xxx

• 19 Maart 2018 - 17:59

Jannie Bosvelt:

wow prachtige plaatjes weer maar dat zijn wij van jullie wel gewend.
    leuke om jullie reis zo weer te kunnen volgen!!