Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Oamaru

13 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Oamaru

13 maart 2018

Onze dag begon met een heerlijke douche waarna we ons mochten afdrogen met zongedroogde handdoeken. We zijn nu allebei een halve kilo lichter van alle huidcellen die we zijn kwijtgeraakt. De zon scheen over de haven die we tijdens ons ontbijt hebben mogen bewonderen. We gingen er vandaag een rustige dag van maken. Bart heeft een paar uur geklooid met de video-overdracht van de drone naar de telefoon, wat helaas niets heeft uitgehaald, dus we zijn bang dat we deze vakantie alleen foto's op de site kunnen zetten. Daarna zijn we rustig het stadje ingewandeld om de Victoriaanse panden op de gevoelige plaat vast te leggen. In veel van deze panden zijn galery-achtige winkeltjes gevestigd, waaronder een beeldhouwer aan wie je bepaalde vragen niet mocht stellen. Die had hij op een groot bord achter zich opgehangen, maar we mochten daar jammer genoeg ook geen foto- of video-opnames van maken. In weer een ander winkeltje werden gothic artikelen vervaardigd en er waren ook "winkels van Sinkels". Opvallend was ook het Steam Punk Headquarters, een soort museum met science fiction artikelen uit de 19e eeuw, zoals een luchtschip op stoom en een locomotief met raketinstallaties.
Vanavond gegeten in de Keuken, ofwel een restaurant genaamd Cucina, waar het heerlijk rustig was toen we binnen kwamen. We waren echter nog niet aan onze wijn begonnen of er kwam een uitgelaten vrouwengezelschap binnen dat elkaar waarschijnlijk niet zo mocht. Ze probeerden elkaar de loef af te steken wie het hardst kon gillen of lachen om de meest flauwe grapjes. We werden bediend door een serveerster die qua postuur nog geen 10 jaar oud leek en maar net boven de tafel uitkwam. Haar gezicht en tatoeages deden vermoeden dat ze toch echt wel volwassen moest zijn. Zelfs Els stak met kop en schouders boven haar uit. De assosiatie met een smurf deed ons meteen denken aan ons tafelkleed .....

• 13 Maart 2018 - 18:32

Missbucket De Rollende Reporter:

Nou begrijp ik waarom het hier ff sneeuwde dat moet echt wel schuurpapier geweest zijn..!!!

Oh dat heerlijke gefriemel met electronica....nou foto's volstaan en die video's zien we wel op een gelegenheid waar ze meestal vergane glorie tonen samen met de Amerika reizen enz....dan kunnen we altijd nog nagenieten.....toch...!!!!
    Is het kabeltje de schuldige of is er een communicatie probleem.....wellicht zijn de bestanden te groot om over te zetten of heb je een groot SD kaartje erin...!!! Hebben jullie ook een IPad of laptop bij wellicht dat dat beter gaat....ik doe ook maar een gooi want ik heb ondervonden dat je smartphone als WiFi Hotspot gebruikt kan worden zodat over kunt internetten....jahaaa ech wel.

Wat een leuk stadje is dat zeg met zowel statige prachtige witte gebouwen en kerken en dan een echt onvervalst Malle Pietje winkeltje helemaal leuk en die brommert...top ding....oude tijden herleven...hahahaaa..!!

Tja personeel eet in de keuken dat zag je in de serie The Bellamy's en de belletjes maar rinkelen want als ik dan lees dat de serveerster gelijk gesteld was aan een getatoeëerde smurf ja dan kan ik nie achterblijven en zeker niet met een blik gillende Keukenmeiden...groen van jaloezie, list en bedrog...!!
    Zo Els en hoe voelde het......dat vonden wij niet vreemd nee dat vonden wij heel bijzonder...zeker in dit geval...!!!

Ja hoor....als rode draad door deze groene vakantie het blauw gestreepte smurfenkleed....dat beloofd nog wat...!!!!

Wordt vervolgd........

Missbucket de rollende reporter xxx

• 14 Maart 2018 - 00:14

Andre&Ria:

Zo, laten wij ook maar eens reageren na het lezen van al die verhalen van kabeltjes, alleen maar foto's en het blauwe smurfenkleed.
    Jullie hebben al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd dat wij ons even moesten inlezen, maar het lijkt ons ( gezien de foto's) een geweldige reis vol met belevenissen en geweldig weer.
    Wij lezen elke ochtend het dagverhaal met belangstelling en je neemt ons zeker mee in al jullie avonturen, het is mijn of wij erbij zijn, dus ook een beetje Nieuw Zeeland voor ons.
    Nog heel veel reisplezier en tot het volgende dagverslag-reactie
    Nog even een dit: de reacties van de rollende reporter zijn geweldig (daar moet ze wat mee doen).