Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains National Park

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Loveland

Omdat we het advies hadden gekregen vroeg in Rocky Mountains National Park te zijn zaten we om tien voor acht in de auto. Veertig minuten later arriveerden we bij de toegang in Estes park, waar we de derde in de rij waren. Hier en daar een uitzichtspunt bewonderd, waar we nog een Chinees tegenkwamen die een beker koffie vasthield (hoe hij daar aan kwam was ons een volledig raadsel) en geen fototoestel te zien.... We zijn helemaal doorgereden tot aan het Alpine Visitor Centre, dat op zo'n 3400 meter hoogte ligt. Daar konden we nog wat eeuwige sneeuw aanraken, maar hoe eeuwig die sneeuw hier zal zijn valt nog te bezien, het was heftig aan het wegsmelten. De hele "loop" om en door het park zou zo'n 350 kilometer zijn en ongeveer zeven uur gaan duren en dat vonden we toch wat veel voor de laatste dag.
Na 2,5 uur waren we weer terug bij de parkingang, waar inmiddels een kilometers lange file stond om het park in te rijden. Blij dat we het advies hebben gevolgd....
Er moet ons wel van het hart dat als je de Oostenrijkse, Zwitserse en Franse Alpen kent dit park wel mooi maar eigenlijk niet zo heel bijzonder is. Wel bijzonder zijn de wilde dieren, zoals grondeekhoorns en elks, die we nog hebben mogen fotograferen.
Teruggekomen in het hotel hebben we de koffers weer omgepakt in vliegtuigstand, dat wil zeggen dat we de kleren dusdanig verdelen over de koffers dat, wanneer er een niet meteen aankomt we niet een groot deel van de vakantie met 1 onderbroek en t-shirt moeten doen. Omdat we nu bijna aan het einde van de vakantie zijn hebben we daarvoor een handbagagekoffer gebruikt.
Rond een uur 2 nog even geluncht met een lichte salade bij Mc Craff's, waar we zowaar lopend naar toe zijn gegaan in de verzengende hitte van 36 graden, terwijl het toch maar liefst 200 meter van ons hotel af ligt. We hebben elkaar hiervoor uit pure bewondering op de schouders geslagen....
Voor vanavond hebben we daar voor onszelf een tafeltje veilig gesteld, omdat we er in verband met vaderdag een enorme drukte verwachten. Nou, die verwachting was terecht. De serveerster had beweerd dat het in deze periode erg rustig was, maar de tent zat op drie tafeltjes na helemaal vol. Els bestelde een fish & chips en Bart een pizza en hij kreeg er twee vaatjes op tafel bij, een met strooikaas en een met zongedroogde tomaatjes.... dacht hij..... Toen hij zijn pizza rijkelijk bestrooide met deze rode vlokken en hij een hap nam bleken het gedroogde pepertjes te zijn. De vlammen sloegen hem uit, snel sloeg hij zijn glas water achterover.... en die van Els.... en nog twee van een naburig tafeltje, waarna de mensen heel beteuterd zaten te kijken....Vervolgens heeft hij minutieus al die vlokken van zijn pizza af zitten halen en toen hij daarmee klaar was, was de pizza koud. Eigen schuld, dikke bult....
Toen dit leed was geleden keken we eens rond waar ze toch die pauw in een kooi hadden gestopt. Bleek het een kind te zijn dat te pas en te onpas "wheee" riep. Voor het geluid van een pauw even googlen.... Om het leed te verzachten bestelde Bart nog als toetje een stukje chocolade-cake. Een stukje dacht hij.... De serveerster zette het met een gemene lach neer en zei "good luck with it". Het was een stuk dat gemakkelijk in tweeen gedeeld had kunnen worden en dan was het nog te veel. Wat overbleef hebben we maar in een box meegenomen om bij de thee op te eten.
Morgen vliegen we naar Washington en daar hebben we nog een stopover van een dag. Even kijken of de familie Obama thuis is.....

• 20 Juni 2016 - 10:58

Rob En Leida:

Wat een goed idee om vroeg er op uit te gaan en inderdaad te luisteren naar de plaatselijke bevolking als er een rij van een kilometer staat om e.e.a. te bezichtigen. Wat die koffie betreft, deze was nog over van de vorige dag want ook Chinezen bennen zunig en laten niets achter. Ook ik / wij zijn ooit de fout in gegaan met rode pepers en dachten dat het tomatensaus was. Aangezien ik / wij dit over onze maaltijd gesmeerd hadden zijn wij maar overgegaan om het maar opnieuw te bestellen want het zat er helemaal doorheen dus niet te kanen. Ik heb de lokroep van de pauw opgezocht, niet om aan te horen weet je zeker dat het een kind was en geen verklede pauw. Ook pauwen vieren mer vaderdag feest dat zij die dag weer hebben overleeft.
    Wat het toetje betreft had je kunnen weten dat dit een halve taart zou kunnen zijn. Alles maar ook alles is in dat land uit zijn proporties. Dus niet klagen en gewoon meenemen in een doggybag en wachten met verder opeten tot de aanval van zoetigheid je beklemd. Nu nog even op de borrel bij de obama, s vergeet je muziek attributen niet mee te nemen want ook hij is zeer muzikaal en speelt graag een deuntje. P.s. heb jou foto, s naast die van oostenrijk en Zwitserland gelegd ....inderdaad Zwitserland wint in dit geval. Ach...alles heeft zo zijn charme.

• 20 Juni 2016 - 14:34

Missbucket:

OMG....dit is toch echt een onvervalste bejaardendag...!!!

Vroeg uit de veren....wat achteraf bekeken heeel verstandig was...maar dan nog niet eens 350 km in 7 uur afleggen wat op zich al een knap staaltje werk is wat een watjes zeg maar ja de spieren zijn aan het verzuren en de zolen zijn versleten van al dat gewandel oh ja en je hebt vakantie....!!!
    Dat je je dan kan verkoelen met eeuwige sneeuw is dan toch memorabel te noemen.
    Ik zou zeggen....vlieg snel naar huis en als je dan wat uitgerust bent ga je gezellig naar Limburg naar de Vaalserberg ook heel mooi maar dan wel met de Buienradar op de smartphone...!!!
    Wat ik begrepen heb is dat de chinezen technologisch ver vooruit zijn dus die hebben een coffeemaker achter in de klep met een apart reservoir met suiker en melk en lepeltjes ....
    En dan kom je terug na 2,5 uur en zie je de file staan en dan had ik Bart zijn gezicht wel eens willen zien dat heerlijk zoete vals lachje van wij hebben alles al gezien...nee niet wandelend want daar waren we te muug voor.....delicious en ik grijns mee vanachter mijn laptoppie met een bakkie troost en een peukkie en een heerlijk zomers muziekje..!!!

Nou en dan nu het ingewikkeldste stuk van heel dees reis de koffer organisatie nou daar moet je wat mee doen Els begin je eigen bedrijfje hoe pak ik een hand bagage koffer in zodat het een vliegtuig koffer wordt om vervolgens maar 1 onderbroek met gum om te pakken naar een koffer voor het hotel....Help ik kom er niet meer uit....dat is toch echt een gave Els dat mag je mij eens leren....niet dat ik er wat aan heb maar toch leuk om te leren want dit is echt klasse werk en dan bezit je een organisatorisch talent.....top..!!
    Ik heb dit stuk maar even vluchtig gelezen want ik werd al moe van de gedachte alleen al wat gaat waar in oefening baart kunst zullen we maar zeggen..!!!
    Ik geloof goed dat je na al dat gepuzzel ff een stuk wil lopen en dan heb ik toch weer respect als je in die hitte het lef hebt om 200 meter te gaan lopen dat is geen sinecure en dan heb je wel een hapje verdient.
    Nou de koffie spurtte tussen de hoeken van mijn mond...heel mijn T-shirt onder bij het lezen van het tafereeltje Pizza eten...mij hebben ze geleerd dat niet alles is zoals het eruit ziet en dat was voor jou ook geen overbodige luxe geweest Bart jongen....ocherm heel de bek verbrand ...en dan is het wie zijn bek verbrand moet....het drinken jatten van je vrouw en mee eters maar lachen doen we wat een humor zeg over bloedhete nachten gesproken nou dit zal er ook wel weer een worden...hihih gniffgniff...!!!
    En dan is bij overmaat van ramp ook nog die blerrende jong die op pauwen lijken niet jouw avond Bart en ik hoop dat ze nog wat ijsklontjes in de minibar hadden voor op die bult want die was dik volgens Els.......hmmmm..!!!
    Een kinderhand is snel gevuld is hierop van toepassing en dan later nog kunnen nagenieten van dat overheerlijk gebak nou dan krijgt het toch nog een positieve wending.

Ja aan alles komt een end ook aan zo'n overweldigende rondreis met hoogte en laagte punten met wel...geen of enkele ontbijtjes met heul veul gesteente met zaken die en niet gezien zijn met schitterende landschappen en weides met heimwee naar huis velden...ongelooflijke variaties aan soorten van eten zoals zalm in een Steakhouse en de tandrottende toetjes, bedden die te kort of te hard waren en badkamers behangen met cowboy hoeden en laarzen en douches op grote en kleine hoogtes maar dan niet te vergeten die altijd en overal aanwezige chinezen...en wij maar denken dat jullie in Amerika zijn...hmmm.

Nog als laatste een leuke leuke tip: Na de jetlegg lekker in Helmond op de mert bij Kota Radje een CHINESE RIJSTTAFEL gaan nuttigen en daar dan alvast plannen maken voor de volgende rondreis naar....tuurlijk China en daar allemaal Amerikanen tegenkomen dat is pas echt humor...!!!

Lieve vrienden geniet van het glas thee bij Obama en let wel...pink omhoog als je daar je thee drinkt dat is volgens het protocol en de etiketettes well done..!!!
    Maak er nog een gezellig verblijf van en ik hoop in een hotel met lange bedden...airco op huiskamer temperatuur...douches op de juiste hoogte en zeker een ontbijt...have a safe trip..xxx

Wordt misschien vervolgd.........

• 20 Juni 2016 - 16:52

Andria:

Tja, is de reis alweer bijna teneinde, het gaat sneller dan het geluid.
    Maar als ik zo de verhalen en de reacties lees dan is het wel weer een mooie trip geweest, hoewel deze nog niet teneinde is kan ik mij zo voorstellen dat er al nagedacht wordt over de volgende reis ik denk CHINA, zoals Missbucket al aangeeft. Lijkt mij echt iets voor jullie, mooie hotels lekker druk en veel te kleine bedden een perfecte volgende bestemming en er is een hoop te zien (als je erbij komt tenminste.)
    Een ding is zeker, jullie weten dat de eeuwige sneeuw bestaat.
    Heb een veilige trip en ik heb effe gebeld, Obama verwacht jullie
    (zeg maar dat je van mij komt ) altijd goed.

Groetjes en tot gauw,
    Ria en André

• 20 Juni 2016 - 23:19

Erik En Angela:

Zo, het festival overleefd! Zit nu met een schorre stem te typen, maar dat hoor je toch niet als je het aan die kant van de wereld leest...
    De laatste loodjes! Wat gaat dat toch altijd snel he, zo'n vakantie. Maar vast ook wel weer fijn om op Hollandse bodem terug te komen. Hoewel... voor het weer zou ik er nog een paar weekjes aan plakken!
    Goede terugreis, we hopen jullie snel weer persoonlijk te kunnen knuffelen!