Van Grand Teton naar Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Van Grand Teton naar Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Van Grand Teton naar Yellowstone

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Deze morgen kenschetste zich het beste met het woord koud. De douche was koud, want de boiler was leeg, de thee was koud, het gebakken ei was koud en het weer was koud, 9 graden. In alle opzichten een koude douche. We hadden de lange broeken al aangetrokken toen we het plotseling zagen opklaren en ze dus maar snel verwisselden voor een paar met blote kuiten.
Omdat het ontbijt zo traag ging (de reden dat alles koud was) zaten we pas om 10 uur in de auto richting Yellowstone. Halverwege zagen we dat bij een opstopping iedereen zijn auto had stilgezet en met zijn camera het bos in stond te turen. Nieuwsgierig als we zijn zijn we ook maar uitgestapt en konden een prachtige foto van een bruine beer maken. Iets verderop kwamen we ook nog een groep Elks tegen (groot hert) die net voordat we de camera klaar hadden het bos in verdwenen. Natuurlijk kunnen we dat wel over alle dieren zeggen, maar deze keer is het echt waar. Tot onze verrassing kwamen ons ook nog twee T-Fords tegemoet, geen idee of ze nog origineel waren, want ze reden goed met het andere verkeer mee. Helaas geen foto's van....
In het Yellowstone park aangekomen kwamen we al snel bij het Geyser bassin van Old Faithfull terecht. Op de vlonder plaatsgenomen tussen en jonger en een ouder stel en hebben daar drie kwartier gewacht voordat Old Faithfull tot eruptie kwam. Omdat de zon in onze nek brandde kregen we van het oudere stel een tube zonnebrandcreme toegestopt en wel zo dringend dat we het niet konden weigeren. De spectaculaire straal water die deze geyser produceert was blijkbaar voor de Amerikanen een reden tot gejoel, gejuich en geklap alsof er heel erg hard voor gerepeteerd was. Wij vonden het ook schitterend, maar als nuchtere Hollanders zijn we nu eenmaal minder uitbundig, dus met een Oh en Wow waren wij wel klaar. Na de lunch nog even een rondje gemaakt over dit Geyser bassin met zijn fraaie kleurschakeringen, stomende poelen en sputterende geysers. Tot onze verrassing kwam ook de Beehive geyser tot eruptie, die 4 minuten lang een fontein van 55 meter hoog produceerde. We hoorden de omstanders gillen, omdat ze drijfnat werden. Dit was weer een mooi kadootje!
Na de geysers zijn we naar ons volgende hotel gereden, de 320 Guest Ranch, over een kadootje gesproken.... We zitten in een heerlijke ruime cabin met uitzicht op het prachtige berglandschap en een restaurant met eten waarbij we onze vingers aflikten. En hier mogen we dan drie nachten verblijven, dat heeft Els weer geweldig voor ons uitgezocht. En wat we nog in geen enkel hotel hebben gezien is een waterkoker, zodat we eindelijk eens lekkere thee kunnen zetten.
Morgen gaan we Yellowstone verder verkennen.

• 10 Juni 2016 - 10:36

Andria:

Hallo vrienden, wat een verhaal weer, het lijkt voor ons of de tijd inderdaad stilgestaan heeft, wij hebben dezelfde foto's, volgens ons wordt er ergens een kraan opengezet zodat de geysers op een bepaalde tijd een eruptie geeft. ( alles voor de toerist) en maar joelen en klappen met z'n alle. Ik hoor jullie niet klagen over de zwavelstank en de rondlopende bizons, deze waren misschien wel bang van jullie aanwezigheid, en volgens ons hebben jullie je neus dichtgeknepen ( wat een zwavellucht) al met al een geweldige ervaring en een pracht en praal waarvan je geweldige foto's hebben gemaakt.
    Ja, zo te lezen is de cabin, het uitzicht en het eten goed, dus al met al een kadootje, o ja en morgenochtend kunnen je beginnen met een lekker kop thee.
    Op naar het vervolg van Yellowstone.
    Tot later,
    Ria & André

• 10 Juni 2016 - 12:11

Missbucket:

Dan begin je te lezen en dan denk ik......wanne ermoei....en wat is dat toch met jullie en ontbijt...!!!
    Maar ja ik zeg maar zo....beter verwent als verwaarloosd....toch....en dan lig ik hier heel geniepig te genieten van mijn boterhammetje en bakkie met de tuindeuren wagenwijd open en een zonnetje met het uitzicht op de vijver en al dat klein spul en dan heb ik echt terecht medelijden met jullie..!!!

Ik mijmer dan Home Sweet Home is niet alleen een uithangbord... maar dan lees ik verder en wordt wakker en zit rechtop want dan gebeurt er echt iets schitterendst.......de Vaillant is aangezet wauw en wow is terecht wat is dat adembenemend mooi zeg en zoiets heb ik echt nog nooit gezien....kraters met daaromheen schijfachtige waters met allemaal kleuren die je niet vaak tegenkomt in de natuur en bedankt voor dit stukje lesmateriaal want ik wist echt niet dat dit in Amerika bestond en dat meen ik serieus.
    En dan die beer dat is toch echt de kers op de taart al bij al wordt de dag steeds leuker. Geen beter vermaak als leed vermaak.....als het om een ander gaat natuurlijk....hihihi..!!!
    Blij en gelukkig en vol emoties rijd je dan naar het verblijf en dan besef je dat vrouwen toch echt een zesde zintuig hebben....die kenne op papier voelen of het goed is of niet...!!
    Als ik zo die foto's zie dan ben ik het eens....het doet een beetje denken aan een Amish gemeenschap zo die platte kar en die omgeving echt prachtig en lieflijk en wat zullen jullie morgen relaxt beginnen met een glas thee uitkijkend op dat sprookjesachtige uitzicht....echt benijdenswaardig.
    Nou geniet van dit cadeautje en ik ben benieuwd wat voor schoons er nog allemaal voorbij komt want het lijkt oneindig daar.
    Nog een beregoed verblijf daar. xxx

Wordt vervolgd.......

• 10 Juni 2016 - 19:10

Lineke:

Amerika. het land van onbegrensde mogelijkheden. De ene dag 30 gr. en een dag later 9gr. Hoe houden jullie het er uit. Bah.... wat mooi. En drie kwartier wachten op een eruptie...... ja daar neem je genoegen mee als je ouder wordt. Maar het is prachtig die geysers, spannend hoor, je moet maar afwachten wat ze nu weer produceren. En Yogibeer gezien. geweldig. Jullie kunnen wel weer naar huis. Wat moet je nog meer meemaken. Ben benieuwd naar de volgende foto`s en natuurlijk een eierontbijtverhaal. Goed scrabblewoord.
    Dikke knuffel

• 10 Juni 2016 - 19:12

Marga Van Lanen:

Hallo Bart en Els, weer een paar dagen gelezen en de foto's bekeken. Wat een avonturen beleven jullie daar ! Ik dacht dat wij 1 van de mooiste stukken van Amerika gezien hadden, maar wat ik nu allemaal op jullie foto's zie vind ik toch ook prachtig! Dat er in Amerika ook geysers te zien waren was mij niet bekend, zo leer ik nog 'ns wat. En het ontbijt kunnen jullie inderdaad beter overslaan, want dat is geen succes. Maar dat jullie vanaf morgen een kopje thee kunnen zetten is toch ook wel veel waard. vol verwachting kijk ik uit naar jullie volgend verslag! Veel plezier !

• 10 Juni 2016 - 20:34

Erik En Angela:

Op dit deel van de reis zijn wij eigenlijk het meest jaloers... Grand Teton en Yellowstone waren zo indrukwekkend dat we zo nog een keer zouden willen gaan!
    Leuk om te zien ook dat er nauwelijks iets veranderd is: er lopen nog steeds beren, de geysers spuiten trouw hun vocht en de kleurige poelen ruiken ongetwijfeld nog steeds naar rotte eieren en zwavel! En de dinosaurusbotten liggen zelfs 10 jaar later nog steeds op dezelfde plek als 2,5 miljoen jaar geleden... wonderbaarlijk, toch?