Grand Teton National Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Grand Teton National Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Grand Teton National Park

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Teton Village

Vandaag wat rustiger begonnen, want we zaten al vlakbij Grand Teton en de weg die we vandaag wilden afleggen was maar zo'n 170 kilometer. Omdat het buffet van het continental breakfast in het hotel 8 dollar kost en Els alleen maar een bakje cornflakes met yoghurt pakte, is ze toen ze de prijs zag nog maar een keer terug gegaan voor een enorm bord vers fruit.
Op onze kamer ligt een schoonmaakdoekje met daarop de tekst om voor haar werkzaamheden geen handdoeken te gebruiken (zie bijgevoegde foto). Dat vinden wij nou leuke humor.....
Rond een uur of 10 zijn we vertrokken naar Grand Teton, waar we uiteraard weer veel foto's hebben gemaakt. Bij de Sacred Heart Chapel was net een bruiloft aan de gang en een oud dametje stond voor de deur om nieuwsgierige toeristen buiten te houden. Omdat ze duidelijk om een praatje verlegen zat heeft ze ons alles verteld over de wilde dieren in Grand Teton en Yellowstone en haar mening gedeeld over alle ellende in de wereld en dat wij er maar goed vanaf kwamen om zo in vrede te mogen leven. We hebben het einde van de bruiloft maar niet afgewacht om het kapelletje van binnen te bekijken, dat hebben we op het einde van de middag gedaan, en zijn toen verder gereden naar Signal Mountain summit, dat volgens de beschrijving een "very narrow road" is. Wij bereidden ons daarop voor door de spiegels alvast in te klappen en de wieldoppen van de wielen af te halen. Toen we met schrik in het hart de vermeende smalle weg opreden waren we tamelijk verbaasd dat zeker het begin van de weg breed genoeg was voor twee vrachtwagens naast elkaar. We dachten nog oh oh dan zal het bij de volgende bocht wel smal worden, maar wat schetst onze verbazing, we konden helemaal tot aan de top doorrijden op deze best wel brede weg. Daar stonden we dan zonder wieldoppen en ingeklapte spiegels.... De eigenaren van de ons omringende SUV's stonden een beetje meewarig naar ons kleine autootje te kijken. Gauw alles maar weer in de originele staat teruggebracht, "narrow road my ass".....
Na de foto's weer naar beneden gereden en op zoek naar Jenny Lake en String Lake, want we wilden vandaag een trail gaan lopen. Intussen was de temperatuur al behoorlijk opgelopen tot tegen de 30 graden, in tegenstelling tot de voorspelling van regenbuien en onweer, en dus werd het lopen steeds minder aantrekkelijk. We zijn uiteraard wel op zoek gegaan naar de mooiste plekjes voor de mooiste plaatjes en zo kwamen we ook een man in een rolstoel tegen omringd door een aantal rugzakken, die heel dichtbij het water was geparkeerd en we kregen meteen een associatie met de opa in een rolstoel uit de Flodder serie. We konden ons nog net bedwingen hem het water in te duwen, want hij zat in de bakkende zon en hij kon geen kant op. Wedden dat zijn liefhebbende bloedhondjes van kleinkindjes dit voor hem hadden gedaan....
Na 6 uur rijden, lopen en fotograferen door Grand Teton vonden we het wel welletjes en probeerden terug te rijden naar ons hotel. Onze weg werd echter versperd door twee knoerten van auto's, Ford Expedition, die allebei dezelfde dakkoffer hadden. Volgens ons waren dit twee gezinnen met dochters, waar heb je anders die grote hoeveelheid bagageruimte voor nodig? Toen deze auto's waren afgeslagen en we de weg vrij dachten te hebben draaide er voor onze neus een Dodge RAM 3500 de weg op die zo breed was dat hij bijna aan twee kanten de strepen van de rijbaan aanraakte. Overdreven....? Nee hoor, zie foto.....
Rond een uur of 4 op ons bed geploft om even uit te rusten en om 7 uur zijn we weer aangeschoven in de Red Fox Saloon voor een heerlijke bizon-burger. Na een geweldige tenderloin steak van gisteren durfden we deze ook wel aan en we werden niet teleurgesteld. Eindelijk weer eens goed gegeten na het gebruikelijke junkfood wat hier normaal is.
Morgen rijden we door naar Yellowstone om weer van heel andere landschappen te gaan genieten.

  • 09 Juni 2016 - 10:24

    Rob En Leida:

    Wat het ontbijt betreft, dat is weer typisch hollands. Voor dat geld moet je het waarnemen. Haha.Jammer dat jullie nietbeven binnen mochten kijken bij de trouwerij.
    Ik zie het al helemaal voor me hoor, de hele auto verbouwt voor niets. Beter het zekere voor het onzekere zal ik maar zeggen.
    Het komt ons heeel erg bekend voor grand teton en weer prachtige foto's. Wij hadden een hotel aan het meer.
    Ik vond grand teton prachtig.
    heerlijk klinkt dat diner na al dat junk food.
    op naar yellowstone park. De gijsers en de lucht van zwavel en een mooie natuur.

    liefs rob en leida

    hier is het op het moment lekker weer..


  • 09 Juni 2016 - 11:06

    Missbucket:

    Normaal gesproken lees ik eerst het verhaal en ga reageren en dan lees ik in het verhaal zie foto's dus deze keer heb ik de foto's eerst bekeken en daar heb ik absoluut geen spijt van....dat laat mijn hartje sneller kloppen......wat een schitterende foto's zeg en ik wil jullie vragen of ik de foto van Jenny Lake Overlook kan krijgen voor mijn achtergrond op mijn laptoppie.....moetsias gratias...!!!!

    Wel lekker om ff in de bejaardenstand te ontbijten en als echte Hollanders oew eigge vol te proppe.....en Bart jongen jij zal de schade wel ingehaald hebben en voor een dollar of 4 ingehaald hebben.....tja en gelijk heb je want je weet maar nooit waar je nog strand zeker met die very narrow road voor de boeg. Stel je voor dat je daar vast komt te zitten....nou dan heb jij reserves...toch of zie ik dat verkeerd. Maar gelukkig toen ik verder las was het weer een echte Amerikaanse beschrijving.....groot en lekker overdreven....maar ja een gewaarskouwd mens telt voor 2....!!!!
    Ik was blij verrast toen ik de foto reeks verder bekeek weer die bijzondere en unieke Kamikaze " vogel" zag...!!!! Dan zou je toch van geluk voor de trein springen....heeeeel bijzonder en een moment om nooit meer te vergeten.....!!!

    Affijn ik werd even geconfronteerd met de lezing van de man in rolstoel met allemaal rugzakken om hen heen......wat een stoere zeg uberhaubt dat hij daar kon komen is al bewonderenswaardig en het beeld van opaatje uit Flodders roept weer oude en leuke herinneringen op. Misschien was die man daar omdat hij een reis geboekt had Erop uit in eigen land want tja een reis naar Nederland is voor hem te duur..!!!! Maar of dat nu zo verstandig was van die ouwe.....we zullen het nooit weten.

    Hahahahaaaa en dan die beschrijving van de very narrow road en dan zie ik het zo voor me.....zo'n klein in gedeukt autootje met kale banden en samen zingend van de schrik.......nou hebben we alleen nog maar een foto van ut autootje....van ut autootje....!hahahahaaaa maar gelukkig liep het verhaal positief af en hoef ik me geen zorgen te maken....hmmm..we zijn er nog nie...!!!
    Die prachtig witte Dodge Ram heeft al net zo'n brede kont als ik en ik ben ook een Ram wat een heerlijk land is het toch een feest van herkenning...!!!
    Poehoe zo ontspannend is vakantie dat we eerst 3 uur moeten " rusten" om vervolgens een gewaagde uitdaging van halve Bizons eten aan te gaan....dan merk je toch dat je een dagje ouder wordt en dat kan best confronterend zijn....hahahahahaa..!!!! Jajaja en gij geleufd da.....op bed ploffen om even uit te rusten....!!!!
    Gewoon in slaap gevallen bedoel je zeker.....hihihi....mi-auw..!!!
    Nou ik heb bewondering voor jullie en ben erg blij dat jullie het zo naar de zin hebben en uitdagingen horen bij het leven.
    Nog vele bijzondere momenten liggen voor jullie dus.....pluk de dag. xxx

    Wordt vervolgd......

  • 09 Juni 2016 - 18:18

    Gerry:

    Ja.ik ben er ook bij.
    Wst een mooie foto's zeg.
    Geniet ervan...met volle teugen.
    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Els

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 67987

Voorgaande reizen:

27 November 2019 - 02 December 2019

F1 reis Dubai/ Abu Dhabi

01 September 2019 - 21 September 2019

Kreta 2019

05 Maart 2018 - 23 April 2018

Nieuw Zeeland

21 Mei 2017 - 04 Juni 2017

IJsland

30 Mei 2016 - 23 Juni 2016

MidWest USA

16 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Schotland 2015

13 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Rondje Florida

Landen bezocht: