Clifton - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Clifton - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Clifton

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Clifton

Wat leuk dat jullie zo genieten van onze verhalen en foto's! Tip voor Ellie en andere volgers: die springende foto's krijg je op tablets en smartphones, maar niet op computer of laptop.

Vanmorgen aan het ontbijt hadden we gezelschap van een Israelische motorclub, herkenbaar aan de Davidster op hun rug en met de veelzeggende naam "The 13th Tribe" en een onverstaanbare conversatie. Minimale lichaamslengte 1.90 meter, 100 kilo zwaar, allemaal over de 50 en zeer kort geknipte kapsels. In tegenstelling tot hun ruige uiterlijk waren ze verrassend beleefd. Je zou een dergelijke club niet verwachten in een Best Western Inn, dus met die ruigheid viel het wel mee.....
Vervolgens zijn we vertrokken naar het Colorado National Monument, een aaneenschakeling van canyons, die in een ver verleden door de Colorado River en zijrivieren waren gevormd. Elke keer als we dachten nu hebben we het mooiste wel gezien werden we daarin positief teleurgesteld. Wat een prachtig gebied en wat heerlijk rustig was het er. Bij het Independence Monument, een vrijstaande rotsformatie, was een Ranger net zijn demonstratie-artikelen aan het opruimen, maar vond gelukkig nog tijd om foto's te nemen van de aanwezige bezoekers, waaronder wij. Hij wist te vertellen dat er de laatste jaren meer Nederlanders en Zwitsers in het park te vinden waren dan Amerikanen. Wellicht dat de Amerikaanse recessie daarmee te maken had. Hij wist ook dat Nederland het land was dat pas geleden een nieuwe koning had gekregen en wilde weten hoe hij het deed. Waarop Bart antwoordde dat hij de linten net zo goed kon doorknippen als zijn moeder, maar dat koninkrijken in Europa de meest stabiele staatsvormen blijken te zijn. Het nadeel dat je elke vier jaar een nieuwe president moet kiezen levert soms kandidaten als Donald Trump op. De Ranger zei "als Trump president wordt, vraag ik politiek asiel aan in Nederland". Bart heette hem van harte welkom, tussen duizenden Syrieers valt 1 Amerikaan echt niet op....
Bij een van de laatste viewpoints had onder een overkapping een echtpaar uit Grand Junction, de nabijgelegen stad, zich met een barbecue in de schaduw verschanst, genietend van het uitzicht over hun eigen stad en de prachtige natuur die hen omringde. Zij wezen er ons op dat de Grand Mesa of tafelberg, die we in de verte zagen, de hoogste van de wereld is en dat er een weg naar de top voert, waar je een uitzicht over de hele vallei hebt. Aangezien het op dat moment pas half 2 was leek het ons een goed idee om na de lunch die rit ook nog te maken. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas stond er vrij aan het begin van de Land End's road, zoals de weg naar de top heet, dat de weg gesloten was. We hebben toch geprobeerd hoe ver we konden komen en kilometers voor de top stonden we voor een gesloten hek, er lag blijkbaar nog te veel sneeuw boven.... Tijdens het afdalen hebben we nog foto's kunnen schieten, hoewel het zicht een beetje wazig begon te worden.
Toen we om 4 uur bij het hotel terugwaren was het kwik inmiddels gestegen tot 37 graden, dus wij wilden snel onze koele kamer in. Bleek de electronische sleutel niet meer te werken, dus wij weer terug naar de receptie waar wij de receptioniste de tanden uit de bek wilden slaan. Aangezien zij al een kunstgebit had zouden wij daarmee niet het beoogde resultaat bereiken en hebben toen maar vriendelijk gevraagd of ze onze sleutels weer wilde activeren.
Vanavond zijn we gaan eten bij de Italiaan. Op de deur hing een bordje "pizza-kok gezocht". Gelukkig waren wij toch al van plan pasta te gaan eten en toen de leuke serveerster ons eten kwam brengen zagen we tot ons genoegen dat dit weer eens normale porties waren, gemaakt van goede ingredienten en smakelijk bereid. Kort gezegd, on-Amerikaans goed.... We zagen zelfs nog kans een dessert te nemen zonder te ontploffen. Een minder puntje was dat ook in dit restaurant meer dan 10 televisies hingen, allemaal op verschillende zenders. Bart vond het zo moeilijk zijn ogen daarvan af te houden, dat Els zijn bril met een servet afdekte. Kon die en de televisie en de leuke serveerster niet meer zien.... Teruglopend naar ons hotel zagen we ook nog een drive-through bank, een zeer vreemd gespeld reclamebord voor een kapperszaak, die volgens de gevel toch echt "short cuts" heette en een motorrijder in tuinbroek die aan twee kanten over zijn motor hing. Grof geschat gewicht 180 kilo.... Uiteraard rijdt geen enkele motorrijder in Amerika met een helm op, terwijl ze voor fietsers verplicht zijn.... Snap jij het nog....?
Morgen weer een reisdag voor de boeg naar Rock Springs in Wyoming.

• 06 Juni 2016 - 10:45

Missbucket:

Wat moet je je als mens dan nietig voelen als je tussen die immense rotsen staat....niet voor te stellen hier s'morgens vroeg aan de koffie met een bakkie...peukkie en een boterham met pindakaas. Ik zou me een soort van verloren voelen en overmand door al die keizelkeitjes nu zijn jullie echte Keiebijters. En dan die oorverdovende stilte....of de wereld daar ophoudt te bestaan..!!!! Een echt oommmmm moment..... ontspan en adem in....u bedenkt nu een plek waar u zich lekker voelt en de rust zal binnenkeren....ooommmm....en u waant zich....snurksnurk...!!!!
    Nee alle gekheid op een rotsje..... heel apart dat het ergens dan zo stil is dat moet een heerlijke ervaring zijn want waar maak je dat nog mee..!!
    Voorheen leek Amerika altijd zo gastvrij tot het overdrevende toe maar dat is ook verandert als ik het goed belees.....ik had haar achter die balie getrokken en gezegd.....nou moette gij eens goed naar mij luisteren...hahaha...tis ok altijd wa me lullie en in de spirituele wereld zouden we zeggen....karma er zijn lessen die geleerd moeten worden....hmmmm..!!!
    En dan het vooroordeel van motormuizen in leren pakken die super beleefd zijn...tja zo kan het ook...toch.!
    Als ik het verhaal goed lees dan zou ik helemaal niet misstaan daar tussen die zwaargewichten....ik nu zelfs slank zijn daar en hoe gaaf klinkt dat....een echte Twiggy....hihihi....

Een gids uit het rotsgebergte van de Grand Canyon in Nederland waar het plat wijds en uitgestrekt is lijkt me voor die arme man erg wennen maar hij is welkom wat mij betreft....ze zijn daar echt bang dat Donald Trump gaat winnen en wat een grap zou dat zijn zeg dat gaat het land miljarden opleveren ipv uitgeven want zaken doen kan hij verder kon hij wel een cursus....hoe ga ik fatsoenlijk met mensen om....gebruiken we gaan het beleven die rotsen staan dan op hun grondvesten te trillen...!!!

Een man is een man en blijft een man al gooi je er nog een tafellaken...hoeslaken...dekbed overheen hij is geschapen om het vrouwelijk schoon te spotten.....in weze zoekt hij het vrouwtje dat vruchtbaar is om daar een nestje mee te bouwen.....zeggen ze....!!!!!!!!!!
    Wel een knap staaltje werk als je naar 10 tv's en een prachtige serveerster tegelijk kunt kijken.....dan heb jij in ieder geval de hoofdprijs Els....en voor jou Bart jongen blijven de opties open.....jaja....!!!!!

Zo we zijn er weer doorheen rest mij jullie veel plezier te wensen en op naar het volgend avontuur.
    Hier gaat het fantastisch en heerlijk naar zee rijden om daar dan een lekker roseetje en een hapje te nuttigen.
    Ik her er rotsvast vertrouwen in dat er voor jullie vele avonturen klaar liggen.
    Kei goeie reis en verblijf gewenst en groetjes vanuit Wassenaar. xxx

Wordt vervolgd.........

• 06 Juni 2016 - 20:57

Erik:

Zo, weer even wat dagen tot mij genomen! Mijn conclusie tot zover: ontbijt kunnen jullie beter overslaan, dat gaat toch steeds fout. Maar aangezien de avondmalen meer dan Amerikaans zijn, haal je het dan wel weer in! Zo zorg je toch dat je niet on-Hollands dik terugkomt...

Wat een prachtige foto's weer. Het blijft een schitterend land, jammer van de mensen die er wonen... Hoewel ik lees dat er ook positieve uitzonderingen zijn gelukkig!

Blijf genieten, je gaat die reis niet snel nog een keer maken dus elk plekje dat je bezoekt zal uniek zijn!!

• 06 Juni 2016 - 22:14

Marga Van Lanen:

Hallo Bart en Els, bedankt voor de tip van de springende foto's. Ik heb ze nu op de computer bekeken, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik wil ook naar Mid-West Amerika !!! Wat mooi, al die canyons
    doet me denken aan onze eerste (en jammer genoeg tot nu toe enige) reis naar Amerika. En wat betreft de Amerikanen, wij hebben alleen maar positieve ervaringen. Behulpzame, vriendelijke mensen, daar kan menig Nederlander nog wat van leren ! Maar ik dwaal af, vol verwachting kijk ik uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier !

• 08 Juni 2016 - 10:26

Mariëtte Van Der Vorst:

Wat 'n indrukwekkende Rotsformaties; niet voor niks the Rocky Mountains. Wat zijn wij nietige wezentjes, zelfs met 2 mtr lengte, afkomstig van het platte land van the Dutchies. Je tanden vallen er spontaan van uit je mond; hoef je geen rechtse uppercut van Ali te gebruiken voor onverschillige receptionistes. Gelukkig hoef je ze niet per touw-ladder te beklimmen. Goede reis verder met interressant leesvoer.