24 juli 2015 - Callander - Reisverslag uit Callander, Verenigd Koninkrijk van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu 24 juli 2015 - Callander - Reisverslag uit Callander, Verenigd Koninkrijk van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

24 juli 2015 - Callander

24 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Callander

Na een perfect door Bill, onze landlord, bereid ontbijt hebben we de stoute wandelschoenen aangetrokken en zijn met regenjassen en zonder paraplu op weg gegaan naar de Bracklinn Falls en de Keltie Water. De zon scheen heerlijk en we kregen de neiging om zelfs onze vesten uit te trekken. We hebben foto's gemaakt van de waterval waarbij Bart het nodig vond om, volgens Els, enge paadjes te beklimmen om het perfecte plaatje te maken. Volgens Bart was het helemaal niet eng en hij heeft dezelfde foto gemaakt als in de brochure die wij bij ons hadden. We vervolgden onze weg omhoog door de bossen toen we spijt kregen dat we geen paraplu's bij ons hadden. Zoveel mogelijk schuilend onder wat takken hebben we lijdzaam staan wachten tot de bui over was getrokken. Weer nat..... Bij Scout Pool aangekomen zagen we dat we ook onze zwemkleding mee hadden moeten nemen. We weten niet hoe die Schotten bouwen maar hier staat het water ook op de brug..... Op hoge poten zijn we naar de overkant geplonsd en hebben daar nog de nodige plaatjes geschoten. Kijk maar hoe blij we waren dat het weer droog was..... Maar, we waren de Wishing Well nog niet voorbij, waar we vurig om droog weer gesmeekt hebben, of de volgende bui stortte zich over ons uit. En we waren net droog van de vorige bui..... Weer nat..... Na de tweede schuilperiode hebben we de Red Well nog bekeken, een ijzerhoudende bron, waarna we na dik drie uur lopen het centrum van Callander weer binnenkwamen. We hebben daar nog even van een lunch genoten, maar Bart vond het blijkbaar nog steeds ochtend want hij bestelde een full breakfast. We mochten daarna met stramme knieen weer terug naar ons B&B en dat was een half uur strompelen deze keer. Om onze vermoeide benen de broodnodige rust te verschaffen zijn we op ons bed geploft. Zo, laat daar die Tour de France renners maar eens een punt aan zuigen.....
Toen onze benen weer een beetje mee wilden werken hebben we de koffers voor de terugvlucht van morgen alvast voorbereid. Vanavond zijn we bij Bill en Rita gebleven om van hun menu te genieten en het was geen slechte keuze. Alles was met zorg en smaak bereid en we hebben nog geprobeerd hem te verleiden als onze kok mee naar Nederland te komen, maar hij had al een aanbieding uit de Carribean lopen en het was voor hem blijkbaar geen moeilijke keus..... Om de overdadige calorieen nog enigszins kwijt te raken hebben we nog een klein avondwandelingetje gemaakt en een jong stiertje aangehaald.
Zo zit onze vakantie in Schotland er weer op en gaan we met tegenzin weer terug naar Nederland omdat het daar ook weer pokkenweer schijnt te worden. En dan kun je toch maar beter hier zitten....
Het laatste reisverslag schrijven we morgen thuis en wie weet volgt er nog een spannende quiz......