18 juli 2015 - Braemar - Reisverslag uit Braemar, Verenigd Koninkrijk van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu 18 juli 2015 - Braemar - Reisverslag uit Braemar, Verenigd Koninkrijk van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

18 juli 2015 - Braemar

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

18 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Braemar

Bij een heerlijk ontbijt met zalm met ei voor Bart en voor Els een croissant met ham en kaasjes vroeg Els er nog een gekookt eitje bij, want zonder ei is het voor haar geen vakantie. Onze gastheer begon moeilijk te kijken en zei dat hij zou zien of hij nog een ei uit een van de kippen kon persen. Dat bleek hem te zijn gelukt, een verser ei kun je niet krijgen. Aangezien het weer mooi kastelenweer was, besloten we na het ontbijt naar het nabij gelegen Balmoral Castle te rijden. Dit is het zomerverblijf van de Engelse koninklijke familie en het is voor publiek toegankelijk van april tot augustus. Bart is eindelijk een keer blij met zijn "oud wijf", want zij krijgt iedere keer 60+ korting. Gisteren bij Fraser Castle 3 pond en vandaag weer 1 pond. Zo heeft elk nadeel wel zijn voordeel..... We werden met een paar mensen in een aanhangwagen gestopt met een huif erover heen. Die werd door een rammelende en stinkende landrover voortgetrokken tot het audiotourwalkmanuitleenpunt. Wij gingen zoals gewoonlijk finaal tegen de looproute in, want we moesten weer zo nodig plassen. Dat krijg je op onze leeftijd.... We begonnen bij het sluitstuk van de tour, de balzaal in het kasteel. Daar mochten we helaas geen foto's of video maken en daar werd nauwlettend op toegezien door een sterk op Mr. Bean lijkende jonge man. Alleen de bruine teddybeer ontbrak. Volgens ons was hij in het bezit van maar liefst 2 kunstbenen en we hebben maar niet gevraagd of we zijn benen ook even mochten wegen. Schotten zijn blijkbaar niet zo vast ter been..... Na lang zoeken op internet hebben we een geschilderde impressie van de balzaal gevonden. Na het bekijken van de tuinen, de garden cottage, de kas, de stallen waar oude auto's geparkeerd staan en eindeloze series familiefoto's vonden we het tijd worden voor een scone met jam en clotted cream en een flinke pot thee. Lekker om je handen aan te warmen..... De temperatuur was gestegen tot maar liefst 12 graden!
Daarna het stadje Braemar nog even gaan bekijken om vervolgens uitgeteld op ons bed te ploffen en dit verhaal te dichten.
's Avonds weer aan de overkant gegeten en nog een korte wandeling in de zon onder een strakke blauwe lucht gemaakt. Het regent echt niet altijd in Schotland.....

• 19 Juli 2015 - 09:52

Mariëtte Van Der Vorst:

Wat 'n prachtig Castle. (Had dit in 'n meer bergachtige omgeving gedacht). Niemand "gespot" van de Royal Family? so, pitty...

• 19 Juli 2015 - 11:03

Bart En Els Oosterhoff-Besters:

Nee Mariette, geen royalty gezien. Die komen pas als al het plebs weer vertrokken is.....

• 19 Juli 2015 - 11:54

Rob En Leida:

Het is vandaag zondag 19 juli. Hier in DenHaag is het KOUD. Op dit moment 16 graden en het regent.
    Een mooie gelegenheid om de reisverhalen door te nemen en in gedachten daar te zijn.
    Als landlord en Lady zijn we gewent aan grote huizen en kastelen maar wat jullie ons voor toveren ja dat kennen wij niet. Mooie onderkomens en prachtige uit-vergezichten. En dat been.....zeer indrukwekkend maar wat woog dat ding nu dat willen we weten want dat wordt geheid een quizvraag. Ook nu weer zien we jullie bevlogenheid om alles tezien en dat met ons te delen geweldig we kijken uit naar de verdere verslagen.
    groetjes R+L

• 19 Juli 2015 - 12:11

Lineke:

Je zal die huizen moeten stofzuigen. Maar als je genoeg personeel hebt zijn het leuke optrekjes. Schitterend en 12 gr. vallen best mee ... toch?
    En blijven hameren op je eitje he Els. Geniet verder van het heerlijke Schotland.
    Knuf. L

• 19 Juli 2015 - 12:19

Ellie:

Ik moet toch even vermelden dat het hier in het prachtige Helmond haast 19 graden is en droog. Jammer voor de mensen zoals hier boven die in DenHaag wonen.
    We leven aan ons verlate ontbijt vanwege de zondag weer met jullie leuke verhalen mee!
    Helaas schieten de foto's steeds van rechts naar links in het beeld, en nee dat komt niet door de wijn van gisteravond.
    Zelfs het kruisje vinden om ze weg te klikken is een hele uitdaging.
    Maar er toch enkele gezien, anders wacht ik wel op je fotoboek Els wat er zeker weer gaat komen.
    Een fijne dag nog en op naar de volgende verhalen, dikke knuffel Toon en Ellie

• 19 Juli 2015 - 13:33

Lineke:

mocht het jullie troosten. Hier is het 16 gr. en het giet.
    L

• 19 Juli 2015 - 16:41

Bart En Els Oosterhoff-Besters:

Het been weegt ergens tussen de 1 en 5 kilo Rob en Leida, meer verklappen we niet....
    En helaas voor de meesten van jullie hebben wij nu meer geluk met het weer. Wij zijn nu bij Loch Ness en het is 15 graden en zonnig!

• 19 Juli 2015 - 19:03

Thea:

Zo zie je maar weer Els 60+ is zo gek nog niet!

groetjes ook voor Bart

Gerard en Thea.

• 19 Juli 2015 - 21:07

Erik:

Wat een raar zomerverblijf voor de koninklijke familie... Van april tot en met augustus open voor publiek... Zij kunnen er de hele zomer dus niet in! Rare jongens, die Schotten...

• 20 Juli 2015 - 19:27

Andre En Ria:

Wat een verhalen weer, van een prachtig Castle naar kunstbenen en zomerverblijven en dan nu vandaag jullie trouwdag
    van harte gefeliciteerd,
    Is het plaatsje Dingwall waar jullie zijn getrouwd nog een beetje hetzelfde? of was de bruiloft destijds zo groots dat de bevolking er nu dure herenhuizen heeft staan.
    Het lijkt ons trouwens wel erg leuk om telkens met tussenposes van de aantal jaren dit weer te bezoeken.
    Wij hoeven alleen maar de straat uit, en wij zijn op de trouwlokatie.
    Wij kijken weer uit naar de volgende verhalen en de belevingen van de trouwdag ( niet in detail hoor).
    Groetjes, A&R.