Dag 7 - Everglades City - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dag 7 - Everglades City - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Everglades City

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Everglades City

Bij onze buurman een ontbijt besteld met grits (omdat we niet wisten wat het was en het alternatief potatoes was). Dit bleek dus griesmeel te zijn in combinatie met toast, gebakken ei en ham op één bord. Hoe verzin je het...? Bart heeft het braaf opgegeten, maar Els had er na twee happen al meer dan genoeg van. Het werd een waterig dagje want we gingen naar de Ten Thousand Islands in de Golf van Mexico, waar we een boottocht van 2 uur gemaakt hebben door de mangrovebossen. Wat een adembenemende ervaring!! Omdat het eb was waren de mangrovewortels volledig zichtbaar en stierf het van de bijzondere vogels, die voor de boot opvlogen. Na terugkomst moesten we even bijkomen met een sandwich om alle indrukken te laten inzinken. Na 2 uurtjes relaxen weer terug om een boottocht door de Ten Thousand Islands te maken. Hoogtepunt: dolfijnen die met de boot meezwommen en een eiland vol pelikanen! Na deze bijzondere ervaring hijgend neergeploft op het grasveld bij het hotel en onder het genot van een bekertje witte wijn nog zitten nagenieten. Uit pure luiheid en noodzaak, want we hadden iets te diep in het bekertje gekeken, 's avonds weer bij de buren gegeten. Zat wijn gehad, dus nu maar een Corona biertje genomen. Morgen vertrekken we naar Bradenton en verlaten we de Everglades.

• 20 Januari 2014 - 09:45

Hanny En Eric:

wat een ervaringen en wat een prachtig natuurschoon. Wel een intensive vakantie. Prachtig, wij kijken uit naar de vervolgverhalen

• 20 Januari 2014 - 10:07

Marga:

Leuk verslag weer, en mooie foto's. We zijn iedere dag weer benieuwd wat jullie nu weer meegemaakt hebben. Veel plezier verder.

• 20 Januari 2014 - 12:54

Tim:

Zo'n mangrove bos is inderdaad erg mooi! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

• 20 Januari 2014 - 13:31

Erik En Angela:

Veel natuurschoon te bewonderen! Bij Amerika denk je toch altijd aan wolkenkrabbers en wapenbezit, maar voor jullie zijn de krokodillen en alligators veel gevaarlijker... doen jullie voorzichtig? Wil jullie graag weer heelhuids terug zien!

Een knuffel van Bram en Gijs, die ook graag slangen willen aaien!

• 21 Januari 2014 - 00:46

Miss Bucket:

Over deze dag gaan we geen grappen maken...nou ja behalve dan over dat ontbijt...ik noem dat meer beton storten maar goed het vult..!!!
    Ik kan me voorstellen dat dit niet in woorden uit te drukken is die mangroves en watertjes en die rust spat van de foto's af daar zou je gewoon emotioneel van kunnen worden was het niet dat op de volgende foto de "mietjes"voorbij zwommen...wel lief hoor en zo'n flippers blijven toch aandoenlijk.
    Wat zal het een geklepper geweest zijn op dat eiland...daar kunnen vrouwen niet tegenop behalve als je bij mij op visite bent..!!!
    Da te diep in het bekertje kijken moet je bij thuiskomst toch eens aan me voordoen..kan daar nou nie echt een beeld bij vormen..!!!!
    Maar ja zoals ik altijd zeg...beter verwend als verwaarloosd...!!!

Dan lees je even de racties en zie je...doen jullie wel voorzichtig...hmmm wat is er in al die jaren toch gebeurd met dat kind....gaan ze nu hetzelfde doen als wij met hen..!!! Wel lief hé...dat wordt dan toch een slang ergens verbergen....tja een goeie oma en opa doet dat voor hun kleinkinderen...of gekoopt er een bij Reptielen@.nl..is misschien slimmer..!!!
    Nou...ik ben weer bij ken ik nog ff een spelleke doen op mijn prins heerlijk bedje...haha.

Till to morrow and have a nice day and stay....be...oh nee houdoe !!!

Liefs van die gekke Brabantse in het Westen xxx