Dag 6 - Van Homestead naar Everglades City - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dag 6 - Van Homestead naar Everglades City - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Van Homestead naar Everglades City

18 Januari 2014 | Verenigde Staten, Everglades City

Zowaar pas om kwart voor 8 wakker geworden, we beginnen te wennen. Na een redelijk gezond ontbijt om half 10 vertrokken naar Everglades City, in het noordwesten van de Everglades. Bij Shark Valley in de Everglades gestopt om daar een 2 uur durende tramtour te maken door dit prachtige gebied, met veel interessante verhalen van de gids. Een heel arsenaal aan vogels kwam voorbij, een kleine greep: ooievaar, roze lepelaar, ibis, anhinga, blauwe reiger, zilverreiger, zwarte gier, aalscholver. We hebben alligators van wel héél dichtbij gezien (een meter) zonder afscheiding toen we halverwege de rit naar een uitkijktoren liepen. Vanaf die toren hadden we een prachtig zicht over de uitgestrekte vlakte van de Everglades en op een trosje van een stuk of tien knoerten van alligators die lagen te zonnen. Op een trail zagen we een aantal alligators dwars over het pad liggen, daar zijn we maar niet in gegaan. Hoewel er gezegd wordt dat deze alligators niet zo agressief zijn als de Afrikaanse en Australische krokodillen waagden wij het er toch maar niet op. Op de terugweg met de tram stopten we bij een moeder met jonkies, die ter verdediging vervaarlijk begon te sissen en haar bek al open deed. Het moment om afstand te gaan bewaren, ook voor de fietsers die daar voorbij kwamen. Na deze tramtour naar de overkant van de weg gegaan voor een lunch bij een restaurant van de Miccosukee Indianenstam. Lang gewacht op de bestelling, Bart kreeg helaas niet zijn bestelde Club Sandwich maar Cod Sandwich. Spraakverwarring...., maar het was wel lekker. Onze weg vervolgd naar Everglades City, waar we om 3 uur incheckten in ons motel. Nog zo'n 1,5 uur lekker in de zon gezeten bij een graadje of 20 met een boek en een heerlijk plastic bekertje witte wijn. Dit verhaal is dan ook dankzij de invloed van de alcohol door alle typefouten zo'n twee keer getypt..... Vanavond wilden we op aanraden van de man bij de receptie van het motel gaan eten bij een grill restaurant, maar hij had er even niet bij gezegd dat we alleen maar buiten konden zitten. Met het koufront was nog geen rekening gehouden, dus maar rechtsomkeert gemaakt en gegeten bij de buren, een veredelde snackbar, Els een hamburger de luxe en Bart een gator basket. Dit is een mandje met alligator nuggets, smaakt naar kip maar dan iets rubberachtiger. Hij had er zoveel gezien dat hij ze nu wel eens wilde proeven. Het viel niet tegen, maar kip is lekkerder.

• 19 Januari 2014 - 12:28

Rob En Leida:

Het is vandaag zondag. Na uitgebreid gebruncht te hebben zitten we met een lekker bakkie de reisverhalen door te nemen. Aller eerst valt het ons op dat zo'n tour toch heel veel vergt van een mens.Elke dag weer vroeg op en dan al die indrukken die je per dag maar weer moet verwerken.Geweldig die foto's en de beschrijving van de beleefde dagen, nee het is geen straf om dit vanuit Nederland mee te kunnen beleven
    Dank daarvoor en ga zo door want we kijken er naar uit.

• 21 Januari 2014 - 00:30

Miss Bucket:

AAhAAuh...gaapgaaap....lekker uitgeslapen tot wel 7.45 uuur...!!! en dan bij het lezen van een gezond ontbijt is je dag al verpest......!
    Duizende kilometers rijden om een tramtour te maken...gewoon bij ons om ut huukske...!!!maar ja dan ziedde nie die skon veugelkes...nee het lijkt me echt prachtig wat jullie weer beleven en respect voor moeders met kindjes...die happen hoor....!!!
    Tja en zet geen Brabanders in een indianen restaurant want dan mag je van geluk spreken dat het goed komt want indianen kennen geen Brabants....dom hé...mi un bietje goegelen kende wel een cursusje vinge.!
    Affijn de Everglades...een prachtig uitgestrekt natuur gebied met flora en fauna en dan the circle of life....eerst word je vrouw bijna opgegeten door een alligatordie hij vervolgens een paar urr later op eet...mooi toch het leven..!!! Tja en voor kip moet je naar Barneveld...misschien volgende reis belevenis..!!!
    Trouwens hoe bevalt de upgegrade Toyota Black.....toeterttie lekker..!!!

Liefs vanuit een regenachtig Holland...vertel een wat nieuws zou ik zeggen..beybey en zo verdween ik in de bek van de alligator..!