Dag 5 - Everglades National Park - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dag 5 - Everglades National Park - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Everglades National Park

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Homestead

Wat een leuke reacties weer van onze volgers, zelfs om 2 uur 's nachts nog. Bedankt!!
Prima ontbijt in het hotel, zelfs eieren en vers fruit. Twee keer vertrokken naar de Alligator Farm omdat we de eerste keer de oordoppen waren vergeten voor de airboat. Om half 10 waren we er en om tien voor half 11 konden we met de airboat mee. Eerst even rondgekeken bij de baby alligators en om 10 uur naar de "snake show" gekeken van Trevor, de "snake man of the day". Hij liet ons een koningsslang zien, een python en een boa constrictor. Deze laatste werd om de nek van een vrouw gelegd die heel erg bang was voor slangen en door haar man als vrijwilliger werd aangewezen.... Bart keek Els ook nog even aan en zij zei: "als je een echtscheiding wilt moet je nu je hand opsteken"... Ze heeft na de show nog wel een slang geaaid die veilig in de handen was van een klein kind. Toen durfde Bart dat ook wel.... Ze zijn absoluut niet slijmerig en glibberig, maar zacht en net zo warm als de omgeving. In ons geval dus vrij koud want het was een graad of 15. Daarna was het tijd voor de airboat trip. Onze eigen oordoppen in en daar overheen nog de koptelefoons van de krokodillenfarm. En dat was hard nodig.... Je zit nl. ongeveer een meter voor een propeller met twee meter doorsnee met een vette 8-cilinder motor ervoor en dan scheer je met zo'n 70 tot 80 km per uur over het water/gras. Af en toe maakte hij in volle vaart een spin van 360 graden, waardoor iedereen voor in de boot zeiknat werd en de rest kans op natte voeten. Kicken!! Bart's camera kon hier niet goed tegen, zodat er maar een gebrekkig filmpje van is overgebleven. Voor diegenen die nieuwsgierig zijn hoe het er uit ziet, klik op de volgende link: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lGU139zbIt8. Om 11 uur volgde er een krokodillenshow met Trevor "the alligator man of the day". Hij deed leuke stunts met een alligator, die wij thuis niet na moesten doen.... Daarna nog de rest van het park bekeken, waaronder een groene papegaai die de hele dag keihard "hello" en "bye" riep. Dat is na 5 minuten al zo irritant dat je de neiging kreeg om hem van zijn stok te rukken en hem bovenhands aan de krokodillen te voeren. De honderden alligators en krokodillen waren omgeven door een zwerm zwarte gieren, die overal waar ze konden een graantje mee wilden pikken. Om 12 uur volgde het voederen van de alligators. En daar was hij weer: Trevor, "the alligator feeding man of the day". Toen hadden we wel genoeg van al die wandelende handtasjes en zijn we de Everglades verder ingegaan. Daar hebben we een aantal trails gelopen, waar we alligators en krokodillen in het wild zagen en af en toe van angstig dichtbij, zonder hek ertussen.... Vraagje: wat is gevaarlijker, een krokodil of een alligator? Antwoord: diegene die het dichtste bij is.... Verder zagen we nog een naakte indiaan, oftewel een gumbo-limbo boom met een gladde rode bast, mahoniebomen, koningspalmen en mangrovebossen. Om half 5 richting uitgang gereden en de dag besloten bij Olive Garden, waar we bediend werden door een vriendelijke maar niet zo heel efficiënte ober met mohawk kapsel. Het was zijn eerste maand en het was aan bijna alles te merken. Hij heeft zich wel tien keer verontschuldigd en Els vond hem "cute". Morgen vertrekken we naar Everglades City om het noorden van de Everglades te verkennen.

• 18 Januari 2014 - 16:48

Yvonne:

Hallo wereldreizigers,
    Het is erg leuk om zo mee te genieten van jullie reisverslagen en foto's.
    Enjoy your holiday! Grtzzz!!

• 20 Januari 2014 - 23:43

Miss Bucket:

Beter laat als nooit...!!!
    Dat wordt Sonja Bakkeren als je thuiskomt...wauw een echt ontbijt....OMG..!!!
    See you later alligator...in a while crocodile..is het liedje nou dat had niet veel gescheeld want als
    Bart niet zo'n lange benen en armen had gehad dan was ze nu voer voor de "schatjes" geweest en
    nu begrijp ik ook waarom ik niks lees over de dolfijnen bij Key West...dat blijken nu de mietjes onder de
    zwemmers te zijn....niks poedelen met zo'n softy...nee keihard testen of je vrouw misschien vrijwilligster
    wil zijn...pfff...bijna een feestje door ons neus gejaagd...save by the bell...!!!
    Alligators...krokodillen...papagaaien..slangen...mangroves...het doet me denken aan een aflevering van
    Expeditie Robinson maar dan zonder ontberingen maar dan weer wel met oordoppen en kop telefoons..!!
    En dan word het verhaal akward......een naakte Indiaan en behoefte aan een Italiaan...mis ik soms
    ergens iets...!!! Heet dat nu midlife crisis..!!!!
    Gelukkig was het een boom maar dat lekkere onhandig ding bleek toch echt wel een Italiaan...yammieyam Els
    het oog wil ook wat...toch..!!!

Ben benieuwd welk spannend avontuur we morgen te lezen krijgen...misschien wel een zingende beer...je weet maar nooit.!