Dag 4 - van Key West naar Homestead - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dag 4 - van Key West naar Homestead - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dag 4 - van Key West naar Homestead

Blijf op de hoogte en volg Bart en Els

16 Januari 2014 | Verenigde Staten, Homestead

Dachten wij vanmorgen lekker aan te kunnen schuiven aan het ontbijt bleek dat we ter plekke ons eigen brood moesten roosteren, boter en maar liefst één soort jam vergaren, een bakkie heet water en een plastic bekertje jus d'orange, en een mierzoet mini-muffin op een dienblaadje mee naar onze eigen kamer slepen. Gelukkig hebben we zelf thee meegenomen, want heet water alleen is ook maar armoedig..... Hierna zijn we nog wat in de Old Town gaan rondlopen om alle calorieën van dit vorstelijke ontbijt kwijt te raken. We zitten daar op het zuidelijkste puntje van Amerika en iedereen die ook maar iets te verkopen heeft zet "the southernmost" voor zijn naam: hotel, huis, kiosk, sigarenwinkel, wasserette, restaurant, café etc. etc. We hebben ook nog even de wandeling langs de historische haven gemaakt in een werkelijk stralende zon, maar het was toch niet warmer dan een graad of 18 dankzij een koufrontje wat even overtrok. Om half 12 in de auto gestapt terug over de Ocean Road richting Homestead, terwijl we ternauwernood de visarenden en pelikanenpaartjes konden ontwijken. Vooral de visarenden komen hier in grote zwermen voor. Onderweg even een paar sandwiches weggewerkt bij een Safari Lodge (echt waar!) met een grote witte neushoorn als uithangbord. Krokodillen hadden we nog wel verwacht, maar dit..... Om 3 uur vielen we op de klep bij ons hotel in Homestead, waar we door een chagrijnig Engels brabbelend type achter de balie werden ingecheckt. We moesten na iedere zin vragen wat ze gezegd had. Een cursus Spaans is hier niet overbodig....Na installatie op onze kamer en inlezen over de Everglades voor morgen waren we hard aan een Italiaan toe. Dus wij togen naar de Olive Garden, een Italiaanse restaurantketen met Oostenrijks interieur. Gezellige tent, leuke bediening en smakelijke porties waar je niet overheen kon kijken. Morgen een drukke dag met bezoek aan een krokodillenfarm en een airboattocht en wandelingen in de Everglades.

• 17 Januari 2014 - 11:13

Erik:

Spaans moeten praten in een Amerikaans land waar slecht Engels gesproken wordt terwijl je Italiaans zit te eten in een restaurant met een Oostenrijks interieur en er een typisch Hollands koufrontje overtrekt... een echte wereldreis!

• 17 Januari 2014 - 16:48

Toon En Ellie:

Hallo vakantiegangers, heerlijk jullie verhalen weer te lezen en zo jullie vakantie mee te kunnen beleven.
    Het ziet er allemaal weer leuk uit, ook door de foto's erbij.
    We kijken uit naar het volgende verhaal. Veel plezier samen, kus ons

• 17 Januari 2014 - 20:06

Lineke:

En wij hier maar denken dat die Amerikanen de gastvrijheid hoog in het vaandel hebben. Ach ja stoethaspels heb je overal, en gelukkig maken jullie die ook mee. Anders zou het wel heel saai worden. Gewoon naar de Italiaan. Zijn jullie wel voorzichtig met die klepperende bekken van de krokodillen, is daar die James Bondfilm niet opgenomen met Roger Moore??? En verder genieten he.

• 17 Januari 2014 - 23:18

Ria En Jan:

Zo ... Je moet het zelf gezellig maken... Dat lukt jullie wel...
    En probeer ondertussen die amerikanen, of spaansamerikanen maar wat fatsoen bij te brengen, fijne dag morgen