Dag 1 - via Orlando naar Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu Dag 1 - via Orlando naar Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Bart en Els Oosterhoff-Besters - WaarBenJij.nu

Dag 1 - via Orlando naar Miami

14 Januari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vlekkeloos met de bus van het hotel in 10 minuten naar Schiphol, geheel automatisch ingecheckt, zelfs met een kofferautomaat. Daarna door de douane waar het grote wachten weer mocht beginnen. Om half 2 opgestegen voor een vlucht van 10 uur naar Orlando in verrassend ruime beenruimte in de Comfort Class van ArkeFly. Na 3 films, een paar klassieke cd's en spelletjes op ons personal entertainment systeem om half 7 plaatselijke tijd (half 12 onze tijd) geland op Orlando. We dachten we blijven zitten en vliegen na 1,5 uur door naar Miami. Helaas.... alles en iedereen moest eruit inclusief koffers. Eerst door de customs om Amerika binnen te komen. Daar worden de vingerafdrukken van al je vingers genomen en je iris gescand en moet je vertellen wat je in godsnaam in Amerika komt doen, wat we ons op datzelfde moment ook begonnen af te vragen..... We kregen overal stempels, nog net niet op ons voorhoofd, en toen werd ons toch nog met een chagrijnig gezicht "have a nice time" gewenst. Op naar de bagageband. Koffers verzameld en op weg naar de security om weer in te checken. Eerst natuurlijk weer de koffers ingeleverd, waar 1 mannetje stond voor 500 koffers, die met een gele markeerstift de namen van de passagiers moest afstrepen. Bij de security stond nog een mannetje met zo'n zelfde gele markeerstift weer alle namen af te strepen. Daarna de grote striptease. Omdat in onze spijkerbroeken nu eenmaal spijkers zitten moesten we ons tot ons ondergoed uitkleden...... Met hoogrode konen mochten we door de metaaldetector, want we zien er nu eenmaal niet meer zo strak uit als 10 jaar geleden. Daarna naar de wachtruimte bij de gate waar tot onze grote verrassing weer het mannetje van de koffers met zijn markeerstift klaarstond..... Iemand wordt hier heel rijk aan de verkoop van gele markeerstiften..... Om kwart voor 8 opgestegen voor de vlucht van 3 kwartier naar Miami en daar om half 9 in het donker (nou ja, donker.... we hebben nog nooit zoveel licht uit een stad zien stralen als in Miami, een prachtig gezicht) geland. We hebben tijdens de hele reis wel 10 keer onze boarding pass en paspoort moeten laten zien. Welkom in Amerika! Koffers weer van de band gehaald, een half uur gewacht bij Alamo om onze auto op te halen en geluk gehad want we kregen een gratis upgrade naar een midsize auto, een zwarte Toyota. Daarna op goed geluk en met slaperige koppen (het was voor ons inmiddels al 4 uur 's nachts) naar ons hotel gereden in Miami Beach. Het was 24 graden......

• 14 Januari 2014 - 16:09

Tom En Loes:

Fijn dat de heenreis zo voorspoedig is verlopen ;-)
    Veel plezier in Miami. Hopelijk posten jullie snel wat foto's.

• 14 Januari 2014 - 17:12

Tim:

Fijn dat alles goed is gegaan, nu kun je eindelijk gaan genieten!!!

• 14 Januari 2014 - 17:44

Andria:

Lekker makkelijk, zo'n gele markeerstift en ook zo handig om Amerika in en uit te komen, maar jullie zijn er en met een Toyota kan het niet meer fout gaan .
    Geweldige foto, s
    Prettige reis

• 14 Januari 2014 - 21:34

Rob En Leida:

Zo alles is goed gegaan. Eindelijk aangekomen en binnen gelaten.
    gele stiften zijn erg in trek maar........let op als je amerika gaat verlaten.
    Afhankelijk van hoe je je hebt gedragen wordt je naam met een groene of ZWARTE stift doorgehaald.
    Je mag zelf bedenken wat dat betekent.
    Ook qua temperatuur valt het ietwat tegen. Gisteren las ik nog dat het 28 graden was.Toch jammer dat er zomaar 4 graden van je wordt afgenomen maar ja je moet het er maar mee doen.
    Hier is het ook een goede temperatuur (heb de kachel op 25 gezet en zit er nu warmpjes bij).
    Mooie foto's zal ze even apart opslaan zodat ik er weer een leuke/mooie WC kalender van kan maken.
    Fijne reis verder en kijk uit naar het vervolg.
    R+L

• 14 Januari 2014 - 23:24

Marga En John :

Jeetje, wat een gedoe bij de douane. Maar ja, je bent er, dat is het belangrijkste.
    Lekker temperatuurtje trouwens. Veel plezier en we kijken uit naar het volgend verslag !
    Groetjes

• 15 Januari 2014 - 01:27

Miss Bucket:

En nu dachten wij dat ze in Nederland veel regeltjes hadden..je begrijpt dan toch echt niet dat er nog een terrorist door kan komen....tja ze kunnen doorslaan daar..!!!
    Maar goed alle streepjescode gescand te kakken gezet..maar met een smily in gedachten...doorgegaan.
    En dat noemen ze nu vakantie...hahaha...je moet het lekkere tot het laatst bewaren hé...toch.
    Maar dan de kers op de taart...een zwarte Toyota....daar droom je toch van...!!!!
    Morgen is alles anders...dan schijnt de zon...lachen ze jullie toe....en brullen ze..have a nice time met een dikke vette smile...wat betekent...SPENDEREN....!!
    Tja en als je als twee luxe paardje's met een bus waar je koffie in krijgt begint dan kan het alleen nog maar tegenvallen hé....
    Nieuwe ronde nieuwe kansen...blijf positief want zelfs de slechtste dag heeft maar 24 uur...hmmm..!!!
    Kletskoek. Doe morgen even een Starbboks aan en geniet weer met volle teugen...wij zijn benieuwd.

Ik leef virtueel met jullie mee een hanginn there en heel veel sterkte...xxx